Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Min sønn på 3 år nå i desember går ikke med bleie hverken dagtid eller nattetid. Jeg har fra han var 2 hørt at i løpet av sommeren var han blitt "tørr" og kunne slutte med bleie. Dette tok jeg opp som normalt og begynte pottetrening ganske tidlig. Han var aldri begeistret for potten, men i løpet av sommeren gikk han jo bare med shorts eller naken på stumpen, så han lærte vel på en måte at det ble ubehagelig med vått tøy. Ellers så gikk han ut for "å tisse på gresset, eller vanne steinene" Nå har omgivelsene snudd helt, og sier jeg er gal som har han "tørr" så tidlig. At han kommer til å få tilbakefall, at det ikke er anbefalt før den og den alderen. Viser til en artikkel hvor barn som ble for tidlig tørre er blitt sengevætere i skolealder. For ham virker det helt normalt å tisse på doen. Han får beskjed om å tisse før vi drar på tur, før han legger seg, og rett etter han har våknet. Ellers styrer han dette selv.. Er det virkelig ikke normalt å ha "tørre" to åringer? Han har vært bleiefri siden begynnelsen av august. Er ikke dette ganske så individuelt og tilpasset barnet???? Jeg føler da ikke jeg har presset ham til noe i det hele tatt...
EvaL Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 De aller fleste barna blir tørre i alderen 2 1/2 - 3 1/2 år. Noen blir tørre før og de er tidlig utviklet, mens andre blir tørre senere og er da sent utviklet på området. Variasjonene er med andre ord store, akkurat som det kan være store variasjoner på andre områder når det gjelder utvikling. F.eks. gå og snakke osv. Jeg vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt, for i innlegget virker det jo som om alt går bra og at gutten din er tørr? Da er jo alt bra, og bare tiden kan vise om han får tilbakefall (noe som langt fra er tilfelle med alle barn, men noen får dette prolemet. Det avhenger jo også hvor tidlig man startet pottetreningen da). Men i overskriften skriver du "tissetrengt" og da lurer jeg på om alt virkelig går sa bra allikevel eller om han har problemer med å holde seg tørr, og at det er derfor omgivelsene snakker om at du har hatt for tidlig pottetrening og tilbakefall nå?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Gratulerer, jeg synes du skal være STOLT av at gutten din går på do og er så flink......fortsett slik og ikke la omverdnen styre. Skryt av han og keep up the good work. Lykke til (",)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 1) Gratulerer med tørr unge ) 2) Ikke hør på de andre 3) De fleste unger får tilbakefall, ofte opptil 1 år etter at de ble tørre. Min fikk tilbakefall litt over året etter at han ble tørr. Tisset i buksa, gadd rett og slett ikke gå på do. Dette gjorde han 3-4 ganger etterhverandre. Så ble det slutt, var visst litt ekkelt likevel. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå