Gå til innhold

Soving i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min skal begynne i barnehage, og jeg vet at der sover de 1 gang pr.dag, kl 12. Gutten min på 11 mnd er vant til å sove to ganger, ca fra 10 til 11, og fra 15-16 ( ca).

Hvordan kan jeg på best mulig måte venne han til å sove bare 1 gang og da fra 12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakket med barnehagen slik at vår får soe en ekstra dupp hvis han kommer til frokost. Da sover han 1/2 -1 time en gang mellom 8.30 og 10.

Han er veldig "på" når han er våken, så den lille turbokroppen trneger et par dupper om dagen. Han er 14 mnd.

Skrevet

Skjønner. Men sønnen min er sånn at selv om han hadde trengt å sove, nekter han å sove når det skjer ting.Hvis alle de andre barna er våkne, tipper jeg han blir vanskelig å få lagt, uansett hvor trøtt han er!

Men er det for lite med en lang dupp midt på dagen for en på bare 11 mnd?

Det hadde igrunn vært deilig, med en lang en, i stedet for to små.

Skrevet

Det er akkurat samme utgangspunkt som min gutt hadde da han skulle begynne. Det går overraskende bra! Jeg prøvde å drøye den først sovingen til kl 11 før han begynte, og i barnehagen gikk det over all forventning. Det er som du sier så mye som skjer i barnehagen, bl.a.spiser de gjerne mellom eleve og tolv, og da er de kjempetrøtte kl tolv. Og når gutten vår da sov kl 12 i stedet for 10, var det greit for ham å ikke sove kl 16. Men han var stup trøtt kl 19, og sovnet som en stein...

Lykke til!

Skrevet

Gutten min sov 2 lurer a 45-60 min før han begynte i barnehagen, men gikk da over til 1 lur. De første dagene var han veldig trøtt da han vanligvis sov 1. lur og siden han bare sov vanlig tid(45-60min) var han også trøtt på ettermiddagen. Men det tok ikke lang tid før han fant ut av det, og nå sover han som regel fra 12-14. -Deilig med en lang lur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...