Lille lille Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Sønnen min er 11 mnd, og har blitt en skikkelig mammadalt. Han går etter meg og begynner å grine bare jeg går i dusjen og han er i stua sammen med pappan sin. Hva kan vi gjøre med dette?? Han skal begynne i barnehage om få uker, håper det ikke blir bare grining og spetakkel! Forhåpentligvis blir han vel mindre mammadalt av å være i barnehage?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Dette høres kanskje ikke så oppfløftende ut med en gang, men er det tilsutt.. Sønnen min var akkurat på samme måte for et par mnd siden (akkurat fylt ett år nå). Jeg kunne ikke reise meg opp en gang uten at han begynte å grine. Stod mange ganger og hørte han hyle mens jeg dusja, enda han var med pappa'n. Da han begynte i barnehage 10 mnd gml ble det faktisk verre enn før..hjalp ikke noe særlig at han ble syk i tillegg heller..Men det gikk greit i barnehagen altså, gav seg fort med skriking når jeg dro. Men da han var hjemme var det full hyl om jeg gikk fra han inn på et annet rom el.l. Tror det er verst når de vet du er i nærheten liksom.. Nå har han gått i barnehagen 2-3 mnd og nå har han plutselig forandra seg. ja, mammadalt fortsatt, men ikke så ekstremt. Nå kan faktisk pappa'n ta i mot han fra armene mine uten at han hyler. Og jeg kan gå inn på kjøkkenet uten at han hyler (ikke alltid da;)) og han finner seg i å sitte sammen med bestefar å leike.. Men plutselig krabber han av gårde for å finne meg da. Men en absoultt forbedring har det blitt!! Og i barnehagen går det strålende. Han krabber rundt og leiker. Og er ikke sånn at han kaster seg etter meg og hyler når jeg henter han. Det er liksom bare ok liksom. Veldig knytta til hun ene barnehagetanta da i begynnelsen. Var like klengete på henne i barnahgen som på meg hjemme. Men etter han ble mer tryg gog kjent på omgivelsne der, så er det greit at hun andre mater han og skifter på han og sånn. Jeg tror det er alderen i grunn. En periode hvor de er ekstra dalter. Men ikke gru deg til barnehgen. Går nok kjempefint! Men ikke regn med at han slutter å være mammadalt med en gang..kan faktisk bli litt verre i begynnelsen. Uvant å være borte fra deg så han vil passe ekstra godt på å være med deg når han har derg. Men plutselig går det bedre! Må bare ta tida til hjelp! Jeg gjorde ikke noe spesielt, men det gikk over etter et par mnd (gradvis). Og min sønn var ekstrem altså! De andre på barselgruppa lo av hvor ille han var...Lykke til! Veit det er slitsomt, men det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå