Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #1 Del Skrevet 29. oktober 2006 Desperat trebarnsmor med tvillinger (jenter) på snart 4 med store sovehjerter, trodde liksom det skulle bli en smal sak da nr 3 (gutt 7 mnd) kom. Men han sover f... meg ikke! Ligger og skriker mens jeg skriver dette... Han er mye, mye mer urolig både natt og dag, veldig var for den minste lyd, har så og si aldri like lange soveøkter på dagen, rasende når han ikke vil sove eller ikke får pupp om natta. Tok nattavvenning på ham 2 uker etter at han startet med grøt (da var han 6 mnd) 2 x om dagen (han spiser veldig godt, har hele tiden vært stor og kraftig), og iflg pappaen (som tok avvenningen) gikk det uten særlig dramatikk. Men nå begynner jeg å lure på om han egentlig snakket sant, så nå tør jeg ikke la ham ha ansvaret på natten... Lillemann har vært veldig forkjølet en ukes tid, og da har vi falt tilbake i gamle vaner med pupp om natta. Nå våkner han hver 3. time og er helt UMULIG. RASENDE. Og nesten umulig å roe. Jeg er for sliten til å begynne å amme om natta igjen, det GÅR IKKE (trenger mye søvn, hvis ikke blir jeg veldig deprimert, og det går utover alle - ungene inkludert). Klarer egentlig ikke å la ham skrike, men ORKER IKKE å gå inn til ham heller, er redd jeg skal bli sint og skremme ham. JEG ER DESPERAT!!! Plager meg selv med masse dårlig samvittighet, jeg var mye SINT og deprimert i dette svangerskapet og tenker at det kanskje er derfor han er så urolig. Men han er blid og rolig når han er våken (de fleste kommenterer det), og mannen min bare fnyser av meg når jeg drar fram dommedagstankene. Det at jeg klandrer meg sjøl gir meg forresten enda mindre å gå på, for jeg blir så frustrert og sint... HVA GJØR JEG??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6871303-jeg-klikker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalli Skrevet 29. oktober 2006 #2 Del Skrevet 29. oktober 2006 Skjønner godt at du har det tøft. Jeg har bare ett barn og forstår at det er ekstra hardt å ha det slik du har det, når man har flere barn. Jeg anbefaler deg å gå inn til gutten din. løfthan opp, kos og byss, amm og du vil, men du ka gi nærhet uten pupp også. Han er nok en annen type enn jentene dine, og krever mer og en annen type omsorg enn dem. Har du prøvd å sove sammen m han i samme seng eller på madrass på gulvet. Det kan tenkes han er utrygg. Vi prøvde dette og fikk veldig raskt resultater. Vi laget i tillegg en søvnlyd som vi laget når han våknet (shhhh) det roet ham. Og nå holder det å lage søvnlyden så bare snur han seg og sover videre. Jeg anbefaler deg å senke skuldrene og få avlastning. Hvis ikke du stoler på mannen din i forhold til natten, la han ta støyten om dagen sånn atdu får hvile deg. Det som kan roe gutten din er at du eller mannen din bærer han på ryggen og bysser han i søvn. Det finnes mange bæredingser på markedet. Det viktigste er at du ikke klandrer deg selv. Du har ikke gjort noe galt og ingen har "skylden" for at han er slik. Han har bare ikke lært seg å sove enda. Boken "The no-cry sleep solution " gir mange gode råd og tips i forhold til det å lære barna å sovne selv og sove lenge om gangen. En viktig ting som legger grunnlaget for god nattesøvn er god dagsøvn. Begynn med å etabler gode rutiner for soving på dagtid. Han bør ha to gode lurer, gjerne i vogn eller på ryggen din på tur. Begynn på den måten det er lettest å få han til å sove på, så vil han etterhvert bli så vant til luren at han leiter etter den selv. Kjøp den på bokkilden.no Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6871303-jeg-klikker/#findComment-6880560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå