Gå til innhold

Graviditet + Grete Roede.. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan dere.

Jeg er i uke 9 og har nettopp meldt meg på GR-kurs for å prøve å ikke bli en enda større elefant enn jeg er nå (163 cm, 89 kg). Er det noen av dere som har gått på GR under graviditet, eller vet dere om moen? Vil så gjerne høre andres erfaringer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det nå.. Er også i uke 9, og startet opp forrige uke. Veier 99,1, (ikke helt reelt, siden jeg hadde spist ekstra mye før veiingen) er 180 høy, og har en BMI på litt over 30. Jeg følger meny 3, 1900 kalorier, og skal opp til meny 4 om litt over 3 uker, når jeg går over i 2.trimester. Vet om flere som har gjort dette, og det er ikke uavnlig å klare å unngå vektøkning totalt. Jeg satser på å å gå ned endel de første 3-4 ukene, og deretter flate litt ut, og kanskje gå litt opp igjen på slutten.

Skal vi samarbeide sneipen??

Skrevet

Så koselig å finne flere i samme situasjon! Fint med samarbeid ja.

Visste ikke helt om jeg skulle følge meny 2 eller 3 til å begynne med. Skulle se det litt an. Selv synes jeg det holder lenge med nr. 2, siden jeg har så mye å gå på, dessuten synes jeg at jeg ikke gjør annet enn å spise. Men gjett om det hjelper! Har allerede gått ned en kilo på 3 dager, så her er en kropp som har hungret etter (riktig) mat. Okei, vet det er mye vann til å begynne med, men flott for motivasjonen allikevel!

Er forresten 74-modell selv, hvor er du fra? Jeg bor i øst-Telemark.

Skrevet

Jeg bor i Akershus, lik,e utenfor Oslo.. Var på vekta og snik-veide meg i dag morges, uten klør og uten frokost, men da var jeg ned i 95,8. -Tror nok denne kroppen også synes GR-kosthold er toppers! Mye vann og annet rask her også, men er veldig spent på resultatet på kurset til Tirsdag! Hvilken dag er din kurs-dag?

-Det er nettopp det at man faktisk spiser mye med dette opplegget som jeg liker best! -Går aldri sulten, og det føles nesten som jeg spiser mer enn ellers.. -Men det er selvfølgelig en illusjon, ettersom mye av det gamle kostholdet var tomme kalorier og store menger i få måltider.

Hvis du er i tvil om du skal ligge på 1600 eller 1900, så antar jeg at du ligger omtrent i grenseland mellom disse to menyene? Snakk litt med kurs-lederen din. -Jeg lå en periode midt mellom to menyer, og valgte å ligge midt i mellom på kaloriene også. (Kanskje du burde ligge på ca 1750?) Ellers er min generelle advarsel, etter ett nesten ett år på GR å ikke spise for lite! -Kroppen trenger faktisk energi for å kvitte seg med energi, og da er det viktig med hyppige, mindre måltider for å holde blodsukeret og forbrenningen oppe!

Hvis du tar en tur til Oslo, så si ifra! :-)

Skrevet

Hei sneipen,

Hvilken dag har du veie-dag? Skal på kurs i morgen, og er kjempe spent! -Kommer til å rapportere til deg her inne i morgen kveld!

Skrevet

Hei sneipen og Cam74

Jeg går også på GR. Jeg er 167cm og var da 98kg. Startet før jeg ble gravid...iallefall før jeg visste at jeg var det. Jeg er nå nede i 95kg og de 3kg jeg har gått ned har tatt lang tid å bli kvitt, men i cm har jeg tilsammen krympet 24 på 4uker, så det er tydelig at det har skjedd et eller annet med kroppen min. Hele 10cm i midjen har jeg gått inn så det er deilig å se/kjenne at det fungerer. Jeg ligger på meny2 og synes ikke jeg gjør annet enn å spise... :( Har ennå ikke helt vennt meg til all denne maten. Jeg har veiedag idag (tirsdag) og skal underette min kursholder om at jeg er gravid, så får vi se da om jeg skal opp en meny eller hva. Skal til lege på fredag og da får jeg samtidig høre med han om hva han synes. Men ettersom jeg har litt å gå på så regner jeg med at jeg fortsetter på et nytt kurs etter dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...