Gå til innhold

Ser dere fortsatt gravid ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får hele tiden spm om jeg er gravid, det er nå 8 uker siden fødsel og magen er ikke borte, dvs. den har fortsatt "gravidform" på en måte, det er 8 uker siden jeg fødte og jeg får ofte spm som: åååh du venter vel et knøtt, eller når jeg prøvde en genser forrige dagen i en butikk så sa en dame: ååååh så fin den var, og særlig med DEN flotte magen ! Damer ser på magen min og smiler....

misforstå meg ikke, jeg er normalt bygd, veier 65 kg etter fødsel og er 170 høy, så det er liksom bare det med magen igjen, den er stram, men står ut ?! Vanskelig å forklare meg jeg er lei meg for å få høre 8 uker etter fødsel at jeg ser nygravid ut ! Huff ! Håper virkelig dette gir seg, andre som har det likt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette er veldig individuelt. Ammer du? Livmoren min gikk ned i størrelse på rekordfart pga ammingen. Etter en uke var den flat igjen. Men det tok lengre tid før den var fast da.

Skrevet

Så lenge magen er stram, ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Livmoren din bruker sikkert litt tid på å gå ned i størrelse, bare. Magemusklene dine har jo delt seg også, og å samle dem tar enda lengre tid. Tror ikke mine er helt sammenføyd ennå, og det er 4 mnd siden jeg fødte.

Skrevet

jepp...jeg ser gravid ut . tre måneder siden fødsel, må nok bare trene og jobbe seg tilbake i form.

Skrevet

Rekker opp handa!!

Skrevet

Jeg har sett gravid ut siden jeg var 10! Har alltid hatt stor og utstående mage. Nå er det bare litt ekstra fett som jeg skal trimme bort. Åtte uker siden fødsel her også. Satser på at det går seg til.

Skrevet

Hvis jeg ikke strammer og holder den inn så henger den ned som en latterlig deig. Magemuskelen har fortsatt en glippe på 4-5cm når jeg strammer den, og jeg har liksom ikke kontakt med magen. Den henger der liksom. Så, jeg går og holder den inn og strammer litt for å ikke se gravid og rar ut...

Fullammer, lillegull er 3mndr...

Skrevet

husk å IKKE begynne å trene før magemusklene har møttes igjen!!!! da kan det være di ikke møtes i det heletatt!!

ei venninne av meg skal gå å sy de sammen igjen..det er 8 år siden hun fødte!!

Skrevet

Jeg har begynt å trene magen, 3 mnd etter fødsel.

Har aldri tenkt på det, men hvordan merker du om de ikke er gått sammen enda?

Skrevet

stram magemusklene så kjenner du langsmidten av magemusklene.. magemusklene skal følges jevnt nedover helt til navelen.. vanskelig å forklare..men skjønner du?

Skrevet

jepp. Men de kjentes normale ut :)

Skrevet

Men en liten glippe skal det vel være mellom magemusklene...`? Det har jheg da hørt, at det skal være en cm eller noe sånt.. ? Noen som vet?

Skrevet

ja, det er riktig.. så lenge den går jevnt ned til navelen, og ikke blir større jo lenger ned den kommer!

mine magemuskler hadde "lukket" seg rundt 8 uker!

Skrevet

Ok. Tror det har gjort det på meg. Kjennes sånn ut og kan ikke engang få en pekefinger mellom de mer. Og er likt nedover tror jeg, selv om dte er litt vanskelig å kjenne helt nederst... Og på utsiden av magemusklene kan man se en kant der også, hele veien ned. Noe som tilnærmet ligner sånn min engang så trente mage så ut. Så da regner jeg med at det er fritt fram for magetrening:) var jo det legen min sa også:)

Skrevet

7 mnd siden fødsel her og ser ut som jeg er en 5-6 mnd på vei.... uff ikke gøyt:(

Skrevet

Hvilke magemuskler :-)

Skrevet

Ikke for å gjøre deg redd altså, det er jo normalt å ha litt stor mage etter fødsel, men kanskje du burde sjekke at livmoren har trukket seg sammen som den skal? Hvis den ikke gjør det kan det ligge igjen blod der inne slik at den ikke blir liten...

Kanskje du skal høre med legen, bare for å utelukke det?

Min mage gikk ned ganske raskt etter fødselen, men er blitt stor igjen nå synes jeg. En diger bilring rundt hele livet på en måte... Kan være all sjokkisen jeg spiser, hehe. Man blir vel aldri som man var, og det må vi kanskje akseptere?! Eller så kan man jo trene som en gal hvis man er så flink...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...