Gå til innhold

Trenger noen råd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig liten gutt på 3 uker som trenger nærkontakt konstant fra sånn rundt 1800 til 23-2400!Det er bare pupp som hjelper,han suger ikke mye,men bruker puppen min som smokk. Har prøvd å gi han smokk, men han nekter å ta den. Det ender med at han sovner ved puppen, og når jeg prøver å flytte han til sengen hans tar det ca 3min før han begynner å grynte og vri på seg.....og tilslutt begynner han å gråte. Også er det på`n igjen!!!

Dette har ikke vart så kjempe lenge, men det er utrolig slitsomt.Han får liksom ikke ro`a seg, og sover bare i korte intervaller. Og siden han vil suge så mye på puppene, føler jeg at puppene er helt "tomme" på kvelden.Blir derfor litt redd for at han ikke får nok mat også.

Det er så vanskelig å forstå seg på han, hvorfor fins det ikke en skole for detta!!!Får tusen nye spørsmål og bekymringer hver dag føler jeg!

er det noen som har det på samme måte,eller er det bare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt! Veldig mange babyer er urolige om kvelden og søker puppen ofte. En av grunnene er at produksjonen er litt mindre om kvelden, men til gjengjeld er melka fetere så den metter lenger. Dette gjør at babyen får fyllt magen godt opp, og det blir lettere for h*n å sove lenger av gangen om natta :-)

Da jenta vår var på den alderen, lot vi henne kose og sove på brystkassa vår om kvelden fram til vi skulle legge oss. Brukte også ringslynge og ettehvert elastisk sjal en del. Er så deilig å kjenne nærheten til de små kroppene, hvordan de roer seg når de får ligge/henge der tett inntil deg og bare ta livet som det kommer :-) Er du interessert i bæretøy, ta en tur innom her: www.tettinntil.com - En flott nettside med mye info om bæring og mye annet, har også et eget forum (der er jeg også Sjalabais ;-))

Skrevet

I går ble vi så bekymret at vi ringte barselavdelingen. Der sa de at han kanskje hadde fått for mye melk og får mageknip av det. Han gikk opp 400g på en uke. Noen som har vært borti det samme?

Vi prøver å få han til å ta smokk nå, det hjelper litt. Når han gråter trekker han ofte bena opp mot magen, er dette et sikkert tegn på mageknip? Kanskje han har kolikk?

Er litt bekymret her...

Skrevet

Prøv Minifom fra apoteket, det hjelper på luft i magen...

Og drikker du ammete hjelper fennelen på magen hans.

Skrevet

De HAR vondt i magen på den alderen, det er helt normalt. Trenger ikke være verken overforing eller kolikk.

Tenk på den lille nydlige babyen som har bodd ni måneder i magen din. Den er ikke vant til å være alene. Jeg ville ha båret ham og kost ham og ammet ham så mye han ville. Om han trenger å ligge inntil puppen om natta, så gjør det da vel. Se om det fungerer for dere. Jeg husker jeg lirka dyna mi ned mellom magene våre og la snuppas egen dyne over henne. Etterhvert delte vi dyne (og gjør det masse fortsatt). Samsoving for barn under 8 uker er omdiskutert, men om man ikke får sove noe særlig uten ville jeg ikke vært i tvil i alle fall. Men det betinger ikke-røykende, rusfrie foreldre som ikke går på sløvende medisiner.

Skrevet

Jeg hadde dette problemet da babyen var ca to uker. Han ville bare ligge til brystet og skrek og maste når han ikke fikk. Trakk bena opp under seg når han gråt osv. Helsesøster sa at han hadde mageknip fordi babyer har det, og at han derfor hadde suttebehov. Dessuten fikk jeg samme beskjed som deg, at han fikk knip fordi han spiste for mye også. Samme sa ei fra ammehjelpen da jeg ringte dit i fortvilelse. Jeg fikk råd om å gi smokk, og å prøve å "lure inn" smokken når jeg var ferdig å amme.

Nå "smokker" han som bare det og spiser hver tredje time om dagen. Helsesøster sa dessuten at babyer ikke suger effektivt mer enn 20 min, så jeg trengte ikke la han være mer enn 20 min på hvert bryst når jeg ammer. Resten av tida blir det kos, bæring og smokk. Nå er han fem uker, og det fungerer bra.

Skrevet

Jeg har hatt det akkuart på samme måte. Snakket med utallige fagpersoner og fikk masse råd om å venne han til smokk. Det var ikke lett, men jeg fikk det til til slutt. Det ble løsningen for meg. Så ikke gi deg med smokken! Han tar den nok etterhvert. Det finnes jo forskjellige typer. Sønnen min tok for eksempel ikke den fra 0-6 mnd, men den fra 0-3 tok han. Lykke til!

Skrevet

Han la også på seg veldig mye i starten. La på seg 500 g på litt over en uke. Han legger på seg mye enda, men det er ikke noe fare. Bare fint åha noe å gå på når de begynner å krabbe rundt:) Vi har brystnære barn, men morsmelk er jo bare bra for de. Tror ikke vi bør bekymre oss:)

Skrevet

Fikk også råd om å ikke gi mat for ofte, for det kunne gjøre magesmertene verre. Prøvde å drøye til ikke oftere enn 2 timer mellom hvert måltid (+ minifom) selv om det var hardt, og synes det hjalp litt på uroen. Men vi har bysset mye og båret i bæresele, og han har fått suttet på lillefingeren vår.

Selvfølgelig hjelper det å amme, men uroen ga seg bare ei lita stund, så når vi drøyde det litt ble det bedre.... Babyen la også veldig på seg den perioden jeg ammet ofte (hver time minst) og har blitt god og rund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...