Gå til innhold

Ulvepus eller andre som vet.. Hva er nattsafe/nattserk `a?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det er en slags nattkjole, som er altfor stor i benlengden,som er sydd igjen i bena, som man kan feste i sprinkelsenga..

barnet sitter ikke helt fast, men kan snu seg både på magen og siden, uten at det gjør noe..

det høres kanskje litt grotesk ut, men det fungerer!!

da blir ungen liggende i senga, uten mulighet til å kunne stikke av, og hvis dyna faller av ungen, så blir ikke barnet kaldt.

mamma brukte det på alle barna sine (vi er 4 stk).

jeg var veldig imot nattsafe\nattserk da jeg fikk 1. mann, men han stakk avgårde, og ville ikke ligge rolig i senga når det var tid for å sove...

til slutt fant jeg ut at jeg skulle prøve serken, men det gikk ikke, for han var blitt altfor stor..

denne gangen skal jeg prøve serk litt tidligere (dvs før ungen klarer å reise seg opp av senga)

jeg tenker som så, at går det, så er det fint, og hvis det ikke går, så har jeg i allefall prøvd!!

vet ikke om jeg klarte å forklare hva det er så veldig bra, men..

hehe :)

klem!!

Så et program på tv for noen år siden at et barn døde etter å ha viklet hodet inn i "reimene" på en sånn sak. Så det skal ikke jeg bruke. Men sånn pose uten reimer har jeg brukt på begge mine barn og er veldig greit.

Annonse

helt riktig!

dessuten er reimene under armene.. så det skal litt til før man klarer å vikle seg inn i dem... (og jeg flyr jo fram og tilbake til ungen hvert 3-5. min også.. er skikkelig hønemor..)

det er jo bare helt på begynnelsen man trenger å bruke reimene, da...

etterhvert tror jo ungen at den "sitter fast" så lenge babyen ligger i posen sin!!

klem

Det e når ikke safen e brukt rett og en "snill" mamma ikke fæsta den stramt nok at den kan surres rundt hodet....

Babybjørn mått jo ender på bæresæla etter at ei lur mamma snur sæ opp ned førr å ta opp nå på golvet med babyen i sæla...

Man må bruk førnuften...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...