Gå til innhold

Ødelegger man virkelig mm produksjonen ved å gi mme en gang i blandt?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ammer hver time og gir litt mme en gang i blandt etter en amming på begge pupper og han likevel vil ha pupp igjen etter en time....da ødelegger jev vel ikke produksjonen.

Men hvis det går 3 timer en gang, har jeg ødelagt ammingen da?

Fortsetter under...

Ødelegge er vel ikke riktige ordet? Men fertila, hvordan er vektoppgangen nå? Er den ok eller veldig god, er det virkelig nødvendig med mme'n annet enn for natteroens del? Og hvor lenge får du max pause i løpet av et døgn? Jeg har ikke sett en "dagsplan" hos dere ;) ?

han øker veldig bra 280g på på en uke (veide i går), men han henger i puppen hele tiden...

prøver å tøye det en time mellom hver gang men det går ikke alltid. Gir fra begge puppene og han sovner i mellom, men jeg vekker han ved å skifte bleie. Han suger bra og har tisset godt. I ettermiddag til i kveld har han derimot kun tisset 80g (veide bleiene). Men han har vært forholdsvis rolig. Han tar smokken nå (mister den hele tiden), og det roer ham litt.

Han er en stor gutt veier 4.880g så han trenger mye mat. Har jo ammet før broren var enda større og hang mere i puppen. Problemet nå er at jeg har jo to barn og ta meg av, kan ikke bare amme heller...

har prøvd med mme om kvelden for å forlenge sovetiden. Han har da tatt ca 50ml etter amming og sovet ca 3 timer for så og være våken i 2 timer midt på natten og så vil han ha pupp hver time igjen. Nå har jeg lagt ham uten å gi mme.....men har i kjøleskapet ferdig i flaske i tillfelle jeg går lei i natt.

Vet at det finnes økedager osv....storebror hadde økedag i 1 år tror jeg (ammet i 2 år)...frykter det med denne også. Tror faktisk at jeg har lite melk om gangen. Har aldri klart å pumpe ut noe mer en max 40 ml på begge puppene til sammen. Selv med nesespray og all slags proff hjelp på ullevål.

Da jeg sluttet å amme klemte jeg foresten ut 1 dl en uke etter at jeg prøvde å slutte. Melken min ser veldig tykk og gul ut, så kan det være at det er lite av den men at den er veldig feit?

Fullammet forrige til 12,5 kg, før jeg begynte med grøt....han fikk aldri mme.

tusen takk for all hjelp fra deg =)

Siden du altså sitter og produserer fløtemelk konstant her, og siden vektoppgangen er så god, og bare for et kort forsøk (ikke gjør dette dere andre uten ok fra helsesøster!) så hadde jeg villet ha forsøkt bittelitt kokt vann fra kopp til barnet? Og du må gjerne ta et glass vann ved hver amming! Prøv med bare litt, og så snakker du med helsesøster på mandag for ok på vann ved siden av og mengde du kan gi i et døgn, jeg er ikke sikker på mengden han kan få. Strengt tatt skal ikke et ammet barn trenge vann, men du har vel ikke formelk (skummetmelken) som bygger seg opp imellom når du ikke får pause? Føler meg noe på gyngende grunn her, men tenk på det. Og diskuter det med helsesøster?

han fikk ikke mme i natt...sov greit mellom ammingen....fortsatt lite tiss, men det er tiss hvertfall i hvert skift ca hver 3 time...det varierer mellom 30g -70g tiss (jeg veier bleiene...hehe)

Han sover hele tiden og sover fortsatt, men voknet og gir god lyd når han er sulten ...mellom 2-3 timer.

Jeg ringer hs i morgen og ber om en samtale.....takk for hjelpen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...