Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter veldig m amming, og pleier åpumpe for å gi han melk om natten me flaske, men fik beskjed av en ammehjelp om at det var bedre å gi med kopp enn flaske..er det noen som vet hvaslags kopp og som har gjort det? tar det ikke veldig lang tid og blir mye søl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De mener at det er bedre fordi babyn da ikke blir forvirret siden h*n skal bruke en annen teknikk på flaksen enn ved puppen. Er babyn din gammel?

Jeg vet ikke hvilken kopp de mener, men det er sikkert vanlig kopp som du bare tømmer melken inn imunnen med. Ser for meg at det blir søl og bruker lang tid ja.

Dersom du finner på å bruke tutkopp istedet for flaske så vil jeg anbefale tupperware sin for den greidde jr å suge va når han ikke forstod seg på flasken. Den er myk, og han kunne bite på den og så kom melken ut av seg selv.

Skrevet

Brukte kopp på barselsavdelingen, en spesiell kopp som var avlang og en slags åpen tut, nærmest som en liten sauseskål. Tror kanskje du får kjøpt de på apoteket. La tuten oppå tunga og helte en liten jevn stråle inn i munnen. Gikk veldig greit og babyen svelgte villig unna! Lite søl. Tror det er for at babyen ikke skal bli sugeforvirret fordi det er ulik sugeteknikk på flaskesmokk enn pupp. Tror du finner litt mer om kopp-mating på www.ammehjelpen.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...