Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Vet at det er livsfarlig for babyer under 1-2 år, men hva er det som skjer da med kroppen?
Hufsla Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Når kroppen bryter ned mat i leveren blir det dannet noe som heter metastaser. Det kan være giftig, og babyer under ett år kan dø av det. Jeg vet ikke hvorfor noen tåler det, kanskje noen har et bedre utviklet fordøyelsessystem somtakler de metastasene...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 dei kan få botulisme, ein nevroparalytisk (eg har googla;) ) sjukdom som vert spreidd av ein bakterie som finst i jordsmonnet og dermed visstnok også i honning (i svært sjeldne tilfelle). Det er svært få tilfelle av botulisme i Noreg, men i og med at konsekvensen for eit spedbarn som får det i verste fall er fatale, fråråder ein at dei minste ungane får smake honning i det heile.
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 http://www.vg.no/pub/skrivervennlig.hbs?artid=2712376
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Hufsla: Metastaser er spredninger fra kreftsvulster, og har ikke noe med mat å gjøre. Når ting blir brutt ned i leveren kalles det metabolitter... Og ingen ting av dette har noe med honning å gjøre ;o) Honning KAN inneholde spor av bakterier som magen til de små barna ikke klarer å ta knekken på. Da kan de bli liggende lenge i tarmen og danner da et giftstoff som heter botulin-toksin. Dette sprer seg til blodet og gir en form for blodforgiftning som kalles botulisme. Botulisme gir lammelser, også i åndedrettssystemet, og ungen slutter å puste. En del overever med intensivbehandling, men noen dør.
mai mammaen til to Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 huff..eg har aldri visst at det er farlig...huff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå