Gå til innhold

Redusert melkemengde på grunn av medisiner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært helt utkjørt den siste måneden og desverre klart å pådra meg en kraftig bihule- og halsbetennelse. Var hos legen på torsdag og fikk resept på apocillin.

I dag merker jeg drastisk nedgang i melkemengden, får ikke ut noe ved pumping og snuppa slipper puppen å illskriker.

Er det mulig at det kan komme av medisinene eller er det rett og slett fordi jeg er helt utslitt?

Forsøker å legge henne til ofte, men hun blir så sint fordi hun ikke får ut noe. (Hører at hun ikke svelger...)

Bruker også nesespray for utdrivingen så det skal ikke være noe i veien med det.

Blir helt fortvilet her. Synes jeg har slitt så mye med ammingen siden hun ble født og følte det som ett nederlag når jeg for ett par uker siden måtte gi litt tillegg på kvelden fordi jeg hadde for lite melk og snuppa ikke gikk opp nok.

Har så lyst til å fullamme til hun er i hvertfall 6 mnd (er 4 nå) :o(

Kan jeg eventuelt klare å øke igjen når jeg er ferdig med medisinene og er frisk igjen?

Håper noen har noen erfaringer å dele med meg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvsagt øke når du er frisk igjen! Dette er nok pga sykdommen og at du er utslitt. Tillegg nå er helst fast føde, hvis det ikke er dramatisk reduksjon (tell våte bleier! 5 eller mer er bra, hvis det reduserer masse så kanskje du trenger å snakke med helsestasjonen om mme! Ikke vent med å be om hjelp!). Få avlastning. Det er ikke en kvinndomsprøve å amme, helsen din er også viktig! Og 4mnd er godt på fullamming, og du er jo syk!!!!

Skrevet

Hallo

Du, eg gjekk på mykje antibiotika ved eine amme perioden, og det er ikkje det som virker inn, men du er sliten, og kanskje stresser litt, som naturlig er, som alle gjer, så det er det.Men det ordner seg. Liker du vin, eller ei øl? Slapp av med eit glas, få god klem av mannen din, og kvil deg, og mjelka kommer igjen.Er utrulig den produksjonen slik.Lykke til

Skrevet

Takk for tipsene!

Hun har bra med våte bleier, men er veldig aktiv og krever mer mat enn jeg kan servere. Snakket med helsesøster so selvfølgelig ville at jeg skulle øke produksjonen, noe jeg ikke klarte til tross for 5-6 amminger ekstra om natten.

Fikk beskjed om å gi mme i stede for grøt, ikke sikker på hvorfor siden jeg hadde lest at de gjerne anbefalte velling eller grøt rundt den alderen.

Uansett, følte at jeg slappet mer av når jeg gav henne det og at min melkemengde økte litt. Snuppa gikk opp med en gang... alt var i grunnen bra til kroppen min tok kvelden så da er det nok det som er grunnen til manglende melk.

Da får jeg få kroppen min frisk så jeg kan få opp produksjonen når jeg er ferdig.

Takk igjen! :o)

Skrevet

Heisann!

Regnet jo med at de medisinene jeg fikk av legen min ikke skulle gjøre noe skade, hun vet jo at jeg har fått barn og ammer så det ville jo vært rart.

Skal prøve å slappe av så kanskje e'jeg blir fortere frisk også.

Takk for tipsene! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...