Gå til innhold

Jeg må le

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så viktig at barnet deres skal være "begavet". Er det ikke nok at vi alle syns at vi har verdens skjønneste, flinkeste og beste barn? Alle syns jo det, men om man skulle dokumentere det vitenskapelig ville nok de fleste komme til kort. Denne linken får meg bare til å le. Jeg syns det er så ufattelig teit! Tror dem dette er viktig for er dem som føler at de har kommet litt til kort selv, men nå skal barna oppfylle alle drømmer om å være "noe ekstra".

HUFF!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Enig med deg! Jeg kom tilfeldigvis inn på forumet med handikappede barn og ble så trist av å lese det.. Mange som sliter der..

Så måtte jeg logge meg inn på nytt og mens jeg lette etter det forumet, så jeg tittelen til dette.. Og ville da se, hvor overfladiske folk kan bli... Dere burde skamme dere! Ta en titt inn på forum, med syke barn, så forstår dere kanskje hva kjærlighet er..

Skrevet

Bare til informasjon til dere som har skrevet over her:

Å ha et begavet barn er ikke en dans på roser, det er en skikkelig utfordring for de foreldrene som ar det. For her handler det ikke om å være litt tidlig ute eller litt flinkere enn gjennomsnittet, men å være begavet. Begavede barn kan f.eks. ha problemer med å få venner fordi de er på et helt annet nivå enn sine jevnaldrende, de kan bli mobbet fordi de skiller seg ut, de kan gå lei skolen tidlig og bli såkalte "problembarn" fordi de ikke får nok utfordringer på skolen, og faktisk kan enkelte barn i denne gruppen bli drevet til selvmord fordi det er så stor mangel på forståelse for deres situasjon. Derfor er det viktig med et forum hvor foreldre som har begavede barn, kjenner noen eller bare har spørsmål kan utveksle sine erfaringer.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, det er sant Yepa, men veldig mange av innleggene på denne siden bærer preg av at den ene bare skal overgå den andre. Er det en som kravler når han er 6 måneder, så er det en annen som sier at "det er ingenting, for min krøp da han var 4" osv... Men ganske festlig for oss "vanlige". :o) Jeg blir i godt humør av denne siden...hihi...

Tror kanskje ikke at tidlig kryping og å klare å si "hei" tidlig er tegn på ekstrem intelligens... Men for all del, det er lov å være stolt av den lille! Det er jo alle!

Skrevet

Jeg for min del har aldri vært så glad som da barnelegen sa til meg på 6ukerskontrollen at jenta mi er "helt normal". Verken mer eller mindre.

Men enig i at bagevede barn kan møte på problemer senere i livet som nevnt over. Men det har vel ikke så mye med krabbing å gjøre, har det det da?? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...