Gå til innhold

Okei.... nå må jeg bare spørre om noe ang. blødning...

Anbefalte innlegg

Vet at ikke alle er like begeistret for slike "miste-tråder" men. Har hatt en menslignende blødning ("gammelt blod" liksom) i en uke, holder på å gi seg nå. Skulle egentlig hatt mensen. Har ikke noen spesielt merkbare smerter som ikke var det før blødninga kom... symptomene er her fortsatt, og hvis jeg tester er den sterkt positiv. Ifølge terminkalkulator er jeg 5+0 i dag, men var hos legen på onsdag og han kunne ikke se noe. Han sa at det enten betydde at jeg hadde mistet, eller at det var for tidlig til å se noe enda. Men jeg måtte vente i fire uker til.... hva tror dere? Noen som har opplevd noe lignende?

Fortsetter under...

Hei !!

Jeg har erfaring med blødninger....

Når jeg var 4 uker på vei så skulle jeg hatt mensen.. og jeg fikk en blødning. Fikk helt hetta.. Snakket med Risken og og de rekvirerte en ny blodprøve... neste dag.. Da hadde den steget normalt og de kunne bare berolige meg med at det var alt for tidlig tilat de kunne se noe...

I ukene som fulgte hadde jeg ikke noe særlig blødning annet enn en og annen dag innimellom.. Klart man blir engstelig når slikt skjer.. Nå er jeg i 8 uke og jeg måtte bare ta en hjemme test i dag.. ( bare for å sjekke) og ja da jeg er gravid... skal til tidlig UL på mandag og får da vite om alt er vel med den lille..

Med andre ord så kan det hende at det slettes ikke er noe galt for din del...

Og når det gjelder hva andre tenker og mener om slike tråder så synes jeg at man må kunne spørre og få trøst og beroelse her inne..

Lykke til!

Tusen takk for svar begge to.... tør liksom ikke å glede meg, men samtidig skal man jo ikke være negativ og tro det verste heller. Vanskelig å holde ut i fire uker til!! Såeh.... men gleder meg til å få svar. Lurer på å spørre om å få komme en uke tidligere..

Hei!

Vente fire uker - Nei!

Ikke gjør det.

Dra på ditt legekontor og forlang HCG blodprøve. Du må ta først en slik blodprøve foreksempel mandag og så må du ta en slik blodprøve onsdag igjen. Altså med to dagers mellomrom til ca. samme klokkeslett.

Disse prøvene sendes til ditt nermeste sykehus for å sammenlignes.

HCG må ha øke: da vokser fosteret, hvis det synker så er det en spontanabort.

Søk på HCG på kvasir eller andre sider så får du lest mer om det.

Jeg har selv gjort dette 2 ganger.

Ikke sitt og vent, bare forlang dette.

Det er ikke meningen å sitte å vente så lenge - da blir man jo gal!!!!!!

Lykke til

Skal tenke på deg jeg

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...