Gå til innhold

Hvorfor plutselig flaskenekt?

Anbefalte innlegg

Min datter tok flaske med mme uten problemer i seks uker. Deretter ble det brått slutt. Nå nekter hun å ta flasken, og hylskriker nesten bare hun ser den.

Jeg forsøkte ny type flaske (MAM) etter tips. Det gikk bra to ganger, men nå nekter hun å ta den også. Siste gang hun drakk fra den tok hun én slurk, hylte, én slurk til, hylte, enda én slurk og hylte igjen. Mme var nylaget og riktig temperatur. Det virker nesten som om hun har begynt å mislike smaken på Collett. Når det kom en ny flaske trodde hun kanskje at hun fikk servert noe mer spennende, men oppdaget at det var Collett på den også.

Kan det være at hun ikke liker smaken???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867853-hvorfor-plutselig-flaskenekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå får hun bare pupp. Hun er åtte uker. Måtte gi mme i tillegg til amming fordi jeg hadde lite melk. Hun pleide å ta ca 300 ml i døgnet ved siden av ammingen.

Vi har prøvd å gi flaske før puppen noen ganger for å sjekke om flaskenekten skyldes at hun er mett (at jeg har nok melk), men hun vil ikke ha den da heller.

Ja, når hun ikke sover så får hun pupp. Det er stort sett det dagene går med til. Jeg legger henne ofte til i håp om å øke produksjonen. Merker at etter at hun sluttet å ta flaske, så våkner hun oftere på natten for å få mat.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...