Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #1 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg skjønner bare ikke når folk skal innse at det ikke finnes snarveier til en varig og sunn slank kropp. Og jeg synes det er ille at det er lov å oppmuntre hverandre til ulovlig pillemisbruk her inne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #2 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nå får du holde opp. Det er ikke alle her inne som bruker de "ulovlig" som du sier. Jeg har fått de av legen min. Og du vet ikke noe om situasjonen rundt hver enkelt her inne så du kan nok ikke dra alle over en kam. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6872339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #3 Del Skrevet 29. oktober 2006 ALT er verst!! Du kan dø av overvekt også skjønner du... Du kan dø av å gå over gaten....kjøre bil...lynnedslag OSV! En kan dø av så og si alt... bedre å ha en mor som tenker på sin livssituasjon å prøver å gjøre noe med den enne em mor som bare depper å er missirabel i sin egen tilværelse... Overvekt er så komplisert at INGEN forstår det! Greit forbrenn mer enn du inntar....men det er sååå mange andre faktorer som bidrar til overvekt....gener, sinnstillstand, vaner osv! Jeg sier FLOTT at dere gjør noen med det! ) Flott at dere er så motiverte og flinke at dere tar tak i deres egen livssituasjon ) Ikke alle som klarer det engang... STÅ PÅ JENTER!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6872562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2006 #4 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det var satt på spissen, fordi det har tatt helt av her inne. Og jeg synes forumet misbrukes av altfor mange. Skrev ikke at det gjelder alle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6876242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #5 Del Skrevet 2. november 2006 Det værste for barna er å ha så sneversynte foreldre at de ikke ser andre muligheter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6940197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 3. november 2006 #6 Del Skrevet 3. november 2006 Først til HI feigt av deg og ikke stå frem med nick. Så til tema, selv hadde jeg aldri turd og bruke piller om jeg ikke var i samråd med legen, MEN det er meg. Og synes det er helt idiotisk og bestille piller om man veier 50 kg og er 175 høy (etter noen innlegg jeg har lest her om de er seriøse er en annen sak så er det faktisk noen som har gjort det) Men om man er ekstremt overvektig man har prøvd de meste og man ser på piller som en siste utvei så hvorfor ikke la dem få ta de pillene da om de hjelper dem? Og har du HI tenkt på at noen kansje bruker dem som en kick start for og få i gang vektnedgangen mens de holder på og lære seg til og legge om kostholdet? Det er ikke bare, bare og legge om kostholdet på dagen, man må faktisk lære seg hva man kan og ikke kan spise, og da bruker de kansje pillene for og få litt vektnedgang mens dem holder på og lære seg det, og hva gir ikke mere motivasjon til og lære det en og se at man er på rett vei? Og de fleste som går på disse pillene har helt sikkert vett nok til og slutte på dem om de får bivirkninger. Og det må være mye bedre at en person skal kunne føle seg vell i sin egen kropp en og gå rundt og ha komplekser for utseende sitt. Og det må få lov og være opp til hver enkelt og bruke disse pillene, er dems kropp og de er sikkert fult klar over hva som kan skje av og gå på disse pillene og da får dem også ta ansvaret, men det siste en person trenger er vell slike bemerkninger som hva er verst for barna en overvektig mor o.l. Jeg tror det og ha en overvektig mor som ikke orker bli med på ting pga hun er trøtt og sliten, hun ikke føler seg vell til og være blandt mangen folk o.l er verken bra for den mora det gjelder eller ungen. Tror mangen av mødrene her inne som slanker seg på den ene eller den andre måten gjør det mye pga og føle seg bra så klart men også for og kunne være i bedre form for sine barn. Og noen har faktisk i samråd med lege fått tillatelse til og gå på disse pillene og det finnes sikkert noen der ute som ikke tør gå til legen engang for og få piller pga dem ikke føler seg vell med og fortelle om det kansje? (håper ingen tar seg nær av det jeg skriver er ikke vondt ment). Jeg synes at hvordan man slanker seg burde være opp til hver enkelt uten at det skal sitte noen på sidelinjen som kansje ikke har bruk for og slanke seg som skal komme med en moral preken, er man overvektig så tror jeg man har det fælt nok fra før uten at noen skal komme og rakke enda mere ned. Har selv et par kilo for mye etter og ha gått gravid men ikke nok til og få noe piller av legen og ikke nok til at jeg lider av overvekt, selv om det ikke er snakk om sånn kjempe mangen kilo (10 kg så er mere nok synes nå jeg da) så vil jeg gjerne ha dem bort og siden jeg ikke ligger i noe risiko grense så føler jeg at jeg burde klare få dem bort på andre måter en med piller, MEN nå er det ikke alle som har det like "lett" som meg og faktisk trenger disse pillene for og hvertfall få en begynnelse til vektnedgang, og om man er overvektig så er det ikke alltid like greit og gå lange turer for det blir tungt på beina i lengden. Til alle dere som bruker piller uansett om det er fra legen eller dere har bestilt så vil jeg bare si at det er opp til hver enkelt hva dem vil bruke og jeg har ingen grunn til og se ned på verken den ene eller den andre for det om, også vil jeg ønske dere lykke til med vektnedgangen og håper dere når målet deres (uansett hvilken måte dere når dette målet på) :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6946036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella i farta Skrevet 3. november 2006 #7 Del Skrevet 3. november 2006 hehe ja...folk blir desperate etter lettvinte løsninger og skal være slanke for en hver pris...trene og spise kalorier som gjør at du går ned er den eneste varige løsningen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6953741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
May36 Skrevet 5. november 2006 #8 Del Skrevet 5. november 2006 Begge deler er vel like ille, alt ettersom hvordan man ser det. En svært overvektig mor har ikke samme energi til å delta i aktive barns aktiviteter/hverdag og vil helt sikkert overføre sitt kosthold videre, på samme måte som sunne og slankere mødre. Pillemissbrukere som kan dø av bivirkninger er det vel et fåtall av her, å bruke reductil er ikke missbruk dersom det gjøres i samråd med lege. Det er ett dødsfall knyttet til pillene og det er i kombinasjon av andre piller og skjedde i Italia om jeg ikke husker feil? Jeg synes derimot denne siden er overfyllt med pillespørsmål og om hvor man får tak i dem uten lege. Bytt lege da, om du ikke får pillene, eller ikke gi deg på at du skal ha dem. Det er en grunn til at legen er streng med visse typer medisin. Men i desperasjonen er det lett å velge desperate løsninger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867567-hva-er-verst-for-barna-en-overvektig-mor-eller-en-pillemisbruker-som-kan-d%C3%B8-av-bivirkninger/#findComment-6964086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå