Gå til innhold

Skinke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor kom hit med nydelig serranoskinke fra Spania. Har SÅ lyst på! Noen som vet om dette er Ok å spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Serranoskinke er veldig lik spekeskinke og det er IKKE bra å spise som gravid. Det fikk jeg beskjed av ei venninne som er sykepleier. Jeg har så veldig lyst på spekeskinke, men jeg tenker på fosteret! Så jeg råder deg til ikke å spise Serranoskinke.

Skrevet

Det har har jeg også hørt. Skal du spise det må du varmebehandle det først, men da blir det jo ikke helt det samme...

Skrevet

Min jordmor sa også at vi ikke skulle spise slik skinke eller annen spekemat..Men det går an å fryse det ned - og la skinka ligge i fryseren i ca 10-14 dager..da skal alle bakterier være lagt i dvale:-)

Skrevet

Tips: Pling det litt i mikroen så dreper du eventuelle skumle bakterier. Det er ikke skinka men bakteriene som er skumle. Jeg har gjort det med spekemat jeg har hatt lyst på. Smaken blir kanskje litt annerledes av oppvarmingen, men så kan jeg i hvertfall spise det da :-D

Skrevet

Man kan spise spekemat så lenge det er fra gris. Det har jeg fått beskjed om fra legen min. Og, jeg spiser spekeskine på brødskive nesten hver eneste dag og jeg er frisk som en fisk =) Så, bare kos deg du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...