Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Del Skrevet 28. oktober 2006 Lager ny tråd til oss nå, jeg:o) Den forrige var blitt så himla lang;o) Formen bedre?? Har dere vært i nabolandet i dag?? Tror ganske så sikkert at legen vil ha blodprøvesvaret i løpet av mandagen. Om han ikke har fått det, så får han nok tak i det dersom han går inn for det. Er kjempespent på dine vegne:o)))) Oi, håper ikke du har fått sopp nå.....leste de svarene du hadde fått inne på Bli gravid....jeg har overhode ikke erfaring med slikt, men så Sussa_85 skrev noe om at det kunne gå over av seg selv. Tror ikke du skal ta noen sjanser....om du ringer legen på mandag for blodprøvesvar kan du vel kanskje høre med han om du skal vente og se eller om han vil starte med tablettkur med en gang? Jeg har så smått begynt og finne fram litt klær til ferieturen vår. Ikke lenge igjen nå!!!! Vasker de få klærne som ligger i skittentøyskurven for og være sikker på at INGEN av de klærne vi vil ha med oss er skitne:o) Jeg må jo pakke for både meg og sambo, så jeg håper at vi får med alt vi skal ha med. Vasket bikiniene i sted, og det er første gang i år de er fremme!!! Shortsen er vel brukt en gang eller noe.... Lurte litt på om jeg skulle ta med meg en lys dress...hva synes du?? Tenkte dersom vi skulle spise på en litt fin restaurant en kveld....jeg er jo ikke noe glad i og gå o kjole, så da tenkte jeg at dressen var et fint alternativ....er jo ikke så varmt om kveldene, og jakken kan jeg jo omså bare ta av meg....har med meg noen skjørt, men det er dongeri, og de skal jeg bruke mer til "hverdags" om du skjønner hva jeg mener:o) Holder det med dressbuksa, og ei langbukse til eller skal jeg pakke ned to? Jeg er jo så glad i og ha noe og velge i, men det blir fort for mye, og jeg vet at jeg MÅ begrense meg selv.........En annen ting jeg lurer litt på er lovlig vekt på bagasjen...Vi skal ta med oss to kofferter, men kan det være inntil 20kg i hver eller kan den ene veie 30 og den andre 10? Siden vi reiser sammen, mener jeg....Tenkte jeg skulle ringe Star Tour for sikkerhetsskyld....Orker ikke og pakke om på flyplassen bare for at de har noen prinsipper de er nødt til og følge.... Ellers så er jeg jo litt inne på fub.no og spør og græv om ting i forhold til eggdonasjon. I dag fikk jeg endelig et svar på at FSH-verdien har ingenting og si!!!!!!!!!!!!! Den er bare et uttrykk for at ED er den rette behandlingen for oss:o)))) Gjett hvem som ble glad!!!! For tiden føles det nesten som jeg er singel:o) Sambo er bare hjemme og sover. Resten av tida tilbringer han på Universitetet, men nå er det siste innspurt, og vi krysser alt vi har for at han skal klare og levere oppgaven på onsdag!! Regner med vi står sammen der borte natt til onsdag og trykker den:o) Kommer derfra akkurat nå. Vært der med middagen som han hadde glemt og ta med seg. Det er ca 10-15min og kjøre fra oss og bort dit, og skal han komme hjem og spise, kaster han bort verdifull tid. Derfor har jeg frosset restemiddager i sånne Tupper Ware-bokser, så når han er ferdig med avhandlinga er han nok drittlei både pizza, baligryte, nudler og kjøttsaus med spagetti:o))) Helgematen min består ikke av så mye. Jeg spiser det jeg gidder og lage, og det er ikke så mye. Utrolig hvor fort vant man blir til og lage og spise mat sammen med noen. I går lagde jeg meg salat, og den har jeg spist siste rest av i dag. Kjenner jeg begynner og bli sulten, så jeg må vel se hva jeg finner i kjøleskapet/fryseren. Ha en kjempefin kveld!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 28. oktober 2006 #2 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ja, det var kanskje på tide med en ny tråd! ) Inspirert av deg lager jeg vafler nå! ) Kan bimme litt imens. ) Tja, formen er kanskje litt bedre, men jeg har fått sår under nesen. ( Med litt glidekrem fikk jeg stappet opp Canesten-pillen i går kveld. Håper bare at det funker nå da. Hvis det ikke er bra til mandag, så skal jeg høre med legen om jeg kan ta tabletter i stedet. Har vært i Sverige, ja. Kjøpte snop til Halloween-barna i fall det kommer noen på døra. Og litt til oss selv også, selvfølgelig. Er blitt hekta på Sport Lunsj i biter. De er knallgode! Kjøpte litt kylling og karbonadedeig også. Nå er fryseren helt full. Har bare en litt stor kjøleskapfryser. Ellers driver vi og bytter rom mellom kontoret og soverommet. Det vi har brukt til soverom er bare 2,37x2,60m stort. Vi fikk akkurat plass til skrivebordene våre der inne. Nå som vi kan kaste den enorme stasjonære pc-en, så har vi plutselig litt god plass. Og så får vi stort soverom, sånn at jeg slipper å krype over mannen min når jeg må opp å tisse. ) Og dersom vi får barn, så trenger vi plass til barneseng på rommet vårt, så da vil vi måtte flytte uansett. ) Koselig å få bruk for bikinien i år. Det var nå på tide! ) Jeg villle tatt med noe pentøy, ikke sånn superpent, men et skjørt eller noe. Dersom det er varmt om kveldene, så er skjørt litt mer luftige enn dressbukser. Er litt fan av sånne lin-bukser også. Men dersom det er dressbukser du er komfortabel i, så gå for det! Tror to bukser blir nok i massevis. Hvor mange grader er det der nede om dagen og om kvelden? Regner med at baggasjen deres blir veid sammen. Du kan jo ringe flyselskapet og se? Men det burde ikke være noe problem. Så bra at FSH-verdiene ikke har noe å si for ED!! )) Det var gode nyheter! Får håpe det stemmer da. Da kan dere jo være litt mer optimistiske med tanke på Finland-turen, og så kan dere slappe litt mer av på ferie. Det ordner seg nok for dere skal du se! ) Regner med det blir godt å få litt mer normal hverdag hjemme hos dere. Synes det er kjedelig når mannen min ikke kommer hjem før klokka halv seks, jeg. Det tidligste han kommer hjem er halv fem, men han jobber ofte en time overtid eller to. Blir penger av det, men jeg kjeder meg! I dag spiste vi McDonalds-mat. Ikke så veldig sunt, men det var ganske godt! Har fortært vaflene nå (måtte ta en pause i skrivinga). Regner med at vi er klare for litt ostepop til nattmat om et par timer. ) Ha en fortsatt fin kveld! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6869160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #3 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er godt med stort soverom når man er tre:o) Hos oss er rommet stort, men det hadde faktisk ikke gjort noe om rommet hadde vært mindre, og stua/kjøkkenet litt større;o) Etter at sambo flyttet inn, trengte vi mer skapplass enn det som var her, og vi var da på Skeidar og kjøpte et garderobeskap i kirsebær. Det er veldig greit for vi kunne selv velge hvor mange deler vi ville ha. Vi valgte tre stk. Den miderste står i et hjøre, og i de trekant-hyllene er det jo plass til MASSE. Ellers har vi en modul hvor vi henger klærne, og en modul med skap oppe, og hyller nede. To kommoder har vi også fått plass til, men kommer det inn ei barneseng, må den ene kommoden flytte ut:o) Vi malte faktisk rommet også like før vi satte opp garderobeskapet, i en nyyydelig og behagelig grønnfarge:o) Linbukser kan funke bra det, men jeg føler meg rimelig tjukk i de. Da er det nesten bedre med bukser som sitter godt, og som virker slik at man ser slankere ut:o) Tar med meg et linskjørt, og et dongeriskjørt som er noen av de få skjørtene som jeg faktisk trives i......Det skal være rundt 22 grader om natta, og 27 på dagen, men har fått tips om at det fort kan bli kaldt på kveldene og at det er lurt og ha med langbukser, samt langarmet genser eller en lett jakke.....Jeg får se hva jeg ender opp med tilslutt:o) Er begynt på andre-sorteringen nå))) Skal bli deilig med en normal hverdag hos oss, ja:o) Sambo har jo under hele forholdet vårt, hatt avhandlingen og jobbe med, så det er mange og lange dager og helger hvor jeg nesten ikke har sett han.....vært få spontane turer eller turer generelt. Vet de hjemme skulle ønske de fikk se mer til oss, og det får de om ikke så lenge:o) På mandag får jeg forresten vite hvordan jeg skal jobbe i jula:o) Blir spennende og se. Jeg og sambo skal være her til romjula, til jeg er ferdig og jobbe, og så drar vi hjem. Jobber sikkert til andre eller tredje juledag, og så har jeg fri til over nyttår. Hvor skal dere tilbringe jula i år?? Kos dere med ostepop:o) Til kveldsmat her i dag ble det to skiver speltbrød med leverpostei. Har litt superchips med salt&pepper liggende om jeg skulle få lyst på det litt senere:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6869474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 29. oktober 2006 #4 Del Skrevet 29. oktober 2006 Soverommet vårt er ikke sååå stort da, men nå har vi i hvert fall litt bedre plass. Skjønte ingen ting da jeg våknet i morges. ) I går drømte jeg forresten at jeg fikk en positiv graviditetstest. Det var en fin drøm! ) skal ringe legen i morgen og høre om EL. Håper virkelig at jeg har hatt det! Gleder meg masse til jul!! Mannen min har tatt seg fri i romjula (har jobbet inn overtid for å få det til), så vi skal reise til foreldrene mine og være der hele jula. Reiser fredag før jul og tilbake hit 1. nyttårsdag. Lille julaften skal vi se på at tantebarnet mitt lager pepperkakehus, så skal vi pynte treet og huset, se Grevinna og hovmesteren og spise lutefisk. Det er fast tradisjon. Jeg liker ikke lutefisk, men jeg er veldig glad i bacon og ertestuing. ) På julaften blir det strømpe med godter og julehefter, Tre nøtter til Askepott, Donald-tegnefilmene og Sølvguttene synger jula inn på tv, spise godter, lese tegneserier, leke med tantebarnet mitt (stakkars onkel (mannen min), han er favoritten hennes, så det blir nok ikke mye fred å få), spise ribbe med poteter, ertestuing, gulrøtter og rosenkål, drikke julebrus og Cola (for jeg kommer jo til å være gravid ;o) Hehe!), og karamellpudding med krem og karamellsaus til dessert (lager fra pulverpose med glasur og krem), og så blir det gaveåpning og jubel og glede resten av kvelden. ) Når klokka nærmer seg midnatt pleier snacksen å komme på bordet. Mmmmmm! Gleder meg som en unge! ) Blir sikkert ikke så mange flere ganger vi reiser dit til jul. Vi har jo snakket om å feire på egen hånd her nede, men siden mannen min fikk lov til å ta fri i jula (det må hele tida være noen på jobb), så tenkte vi at vi fikk benytte sjansen. Det er dumt å bo så langt unna familien. Er redd det skal bli stusselig med bare oss to her. Hvis vi blir boende her nede og kjøper oss leilighet, så regner jeg med at foreldrene våre kan komme ned hit noen ganger i stedet. Synes det er hyggelig med alle sammen samlet når det er jul. Får se hva vi gjør når vi får barn. Da blir det jo vanskeligere å reise, men samtidig vil vel familien se barnet/a, så... Det skal ikke være lett. Jula er uansett den beste tida på året! Hvordan feirer du/dere? Synes det er vanskelig å ikke kjøpe alle julegavene med en gang. Har lyst til å vente til litt nærmere jul, til det blir julegate og sånn. Hvis jeg starter for tidlig, så finner jeg bare mer jeg vil kjøpe etter hvert, og så ender jeg opp med å kjøpe altfor mye. I år skal vi ønske oss penger fra foreldrene våre (litt kjedelig), sånn at vi kan kjøpe oss en Stressless. Den vi har sett oss ut koster 7000 kr når den er på tilbud (inkl krakk) og 9000-10000 på full pris. Har spart 2000 selv + 1500 som vi fikk da vi måtte selge oppvaskmaskinen. Må ha noe som er litt godt å sitte i. Sofaen vår er ikke helt prima, og dersom jeg blir gravid, så tenkte vi at det kunne vært godt med en godstol. Vi har lyst på digitalt videokamera også, og ny tv (vi har en 21 tommers drit-tv), men det får bli et annet år. Vi kjøper oss nok kamera når/hvis vi får barn. Prisene på slike ting faller jo hele tida, så det er jo ingen vits i å kjøpe et før vi trenger det. Jeg og mannen min har blitt enige om å ikke bruke så mye penger på gaver til hverandre i år. Dvs, vi har kjøpt for ca 2000 kr hver tidligere, men nå halverer vi i hvert fall. Jeg kommer sikkert til å kjøpe klær til ham. Synes det er gøy å gå i klesbutikker. Mannen min er høy og slank, så det er lett å finne klær til ham. Han trenger en ny skjorte, så det er mulig jeg finner noe sånt. Kommer nok til å ønske meg klær tilbake også. Elsker myke pakker! ) Mannen min er ute og skifter dekk. Det sluddet her i går, så nå er det på tide. Etterpå skal vi kjøre med papirsøppel til gjenvinning og sette ifra oss den gamle pc-en utenfor Elkjøp. I kveld skal vi ha Chicken Curry fra Knorr. Det er nydelig! Gleder meg! Blir sikker tlitt ostepop utover kvelden også. ;o) Ha en super dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6874314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 29. oktober 2006 #5 Del Skrevet 29. oktober 2006 Skriver en melding til jeg. ) Tja, Tromsø har jo en reell sjanse til å klare seg nå. Stakkars Molde, de ble jo utklasset! Haha! ) Er glad det gikk bra for Fredrikstad! Har bestemt meg for å vente til tirsdag med å ringe til gyn. Jeg vil ikke plage han så ofte, og det er jo ikke sikkert at han har fått resultatene. Dessuten vil jeg gi soppen en dag ekstra til å bli bra. Håper det er det jeg har. Var litt "ruglete" innvendig da jeg sattte inn tabletten. Vet du om det er vanlig? Hva annet kan det være? Har utflod, kløe og svie. Det er blitt bedre, men ikke bra. Kjenner at jeg vil bli veldig lei meg hvis jeg ikke har hatt EL. Gruer meg til å ringe. Nå som jeg ikke vet noe kan jeg leve i håpet, men når jeg ringer, så får jeg vite sikkert, og det er jo ikke sikkert gyn gir meg det svaret jeg vil ha. Har time hos gyn fredag 10. november. Gruer meg til det! Hadde håpet jeg skulle klare å bli gravid til da, sånn at jeg slipper å bli undersøkt. Håper at jeg i det minste har hatt EL. Fikk forresten vite i dag at et søskenbarn venter nummer to, så det blir to tette på dem. Det er noen det er enkelt for... Nå blir det litt tv-kos før sengetid! Natta!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6880608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick80 Skrevet 31. oktober 2006 #6 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg skalv da jeg ringte gyn i dag. Var redd for å bli skuffet. Er kjempelettet nå. Verdien på blodprøven var 93 i stedet for 2 denne gangen. ) Jeg har hatt EL, og det betyr at jeg har IKM lørdag eller søndag. Dersom jeg får mensen, så skal jeg starte rett på ny dobbel kur på dag 5, og det skal jeg i tre måneder fremover. Synes det er litt rart at jeg ikke skal ha pausemåned, men jeg er kjempeglad for at behandlingen virker. Vet ikke om jeg hadde klart undersøkelsene videre. Nå har vi i hvert fall muligheten et par måneder fremover. Er dere ferdig pakket? ) Du er frisk og rask? Har kjemeplyst på ferie jeg også. Er samboeren din ferdig med oppgaven sin? Regner med at dere er skikkelig klare for ferie. ) Ingen Halloween-unger på døra så langt. Inngangen vår er litt bortgjemt, så det kan være derfor. Dessuten sludder det ute. Men, det betyr at vi har godter til overs, og det gjør jo ingenting. Mmmm!!! ) Hvis du stikker innom her før du drar så får dere ha god tur til Brasil!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6908977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #7 Del Skrevet 31. oktober 2006 ai ai ai, så BRA at du fikk EL!!!!!!!! "hoppe og danse rundt med Kick og Kick-mannen"!!!!!!!!! Håper det gir resultater:o) Nå vet du hvertfall uansett at du får EL av pergo:o))) Jeg har faktisk ikke sett at du har skrevet på tråden vår før nå. Beklager så masse... Gjett om jeg var glad på søndag, da!! Var ute med ei venninne og så kampen på storskjerm. Fristet veldig og dra opp på Alfheim, men venninna mi har nettopp vært syk med influensa, så vi valgte og se kampen innendørs istedet. Var så sinnsykt deilig med seier. Det trengte vi så absolutt, og jeg håper vi nå har berget plassen, og at vi slipper og spille kvalik...Ser litt dårlig ut for Glimt forresten:( Nå er det ikke lenge før vi drar!! Det meste er ferdigpakket. Er bare toalettsakene igjen. Siste rest av det tar jeg i morgen tidlig. Gruer meg til flyreisa, men det skal bli så vanvittig deilig med sol og varme nå) Idag var det -10 grader...brrrrrr...... Får jeg mulighet, så stikker jeg innom her underveis og ser etter gladmelding fra deg om at du har blitt gravid:o))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6913298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #8 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det ser forresten ut som at sambo blir ferdig med oppgaven sin:o) Så lenge han ikke får noen tekniske problemer nå når han printer den ut, så skal det gå bra og rekke tidsfristen som er i morgen tidlig:o)))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6867521-anita76og-kick80-skravler-videreo/#findComment-6913314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå