Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 halv tolv torsdag kveld ringte jeg ullevål, og fikk beskjed om at det var fullt. KL..03.45 befant sambo og jeg oss derfor på Ringerrike sykehus, som var det nærmeste(!) som hadde ledig(vi bor 30sek unna ullevål .) På veien var det selvfølgelig politisperring, men den kom vi glatt igjennom.;O) Jeg kom inn med 2cm åpning, og helt greie rier. Vi fikk tildelt eget rom, og en gang på morningen fikk jeg to pinex. Mellom riene klarte jeg faktisk å sovne, selvom det aldri var mer enn 5min mellom for jeg var sykelig trett. kl.11.30 fredag hadde jeg 6cm åpning og ble puttet i badekar. da min kjære spurte om når jeg kunne få smertestillende, så jordmor på han og sa " det skulle hun isåfall fått for lenge siden!" jeg hadde det så fint i karet at jeg spurte om jeg ikke kunne få føde i vannet, istedetfor i seng, som var deres rutine. Etter en dobbelsjekk med en annen jordmor fikk jeg ja på dette. Etter 20min pressrier var lille Isabelle ute, 49cm lang, 3240 tung og 34 rundt hodet. Jeg er førstegangs, fødte uten smertestilllende og sitter igjen med bare gode minner. ;O) Riene var til tider kjipe, men utpressingen gikk greit, og det ble aldri så ille at jeg begynte å gråte eller skrike. jeg trodde det skulle være sykt mye vondere å føde! Så dere som ikke har født; se på det som en fysisk jobb, ikke bli redd for smertene, og husk å puste, så går det så bra som bare det! ;O) vi er hjemme igjen, og alt er bra! jeg kan anbefale vann, og ringerrike sykehus!
tutsi 77 Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Så herlig fødselshistorie..jeg er 6 dager på overtid selv..gleder meg til å møte han nå..Blir virkelig rørt og så glad av å lese om slike historier som din..Lykke, lykke til og kos deg masse i tiden framover:)
Skorpion Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Gratulerer så masse med den lille jenta. ;o) Kos dere masse. Kjekt å høre at dere hadde en fin fødsels opplevelse. ;o)
Minesmå:)+en til! Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Gratulerer! Jeg hadde også en kjempe positiv fødsel=)=) Vi er heldige Lykke til videre!
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Gratulerer så mye med jenta... fin historie...
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Gratulerer så mye med jenta og lykke til videre fremover :0)
*1D* Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Gratulerer Babanam;) Så fint at du fikk en fin fødsel tross den lange veien til sykehuset! Også kom Isabelle på fredag.....som bestilt var det ikke;) Dårlig med muntlig eksamen den dagen da, men den får du vel sjansen til å ta senere regner jeg med;)
Herkules Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Gratulerer, litt av en eksamen - og du besto jo med glans og ble belønnet med verdens beste premie!! Kos deg med Isabelle
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Gratulerer så mye:)
jet trip Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Oh så deilig å lese at noen sitter igjen med bare positive opplevelser. har plutselig starta å grue meg til fødselen jeg. Gratulerer så mye med babyen!!!!!
Candy girrrl Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Gratulerer! Kjekt med sånne historier )
Molait Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Der var den. Lett litt etter historien din. Gratulerer så masse!! Og så bra du hadde en fin fødselsopplevelse. Du får legge inn bilder på album,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå