Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 I natt våknet jeg av syk halsbrann og tok som vanlig en Aflurax tyggetablett. De funker sånn at de lager skum over den slappe klaffen mellom magesekk og spiserør. Senere på natten våknet jeg i sjokk av å bli kvalt! Jeg satt meg opp i senga, kjente at jeg ikke fikk puste og at jeg måtte spy. Klarte ikke tenke eller noe, bare hoste og hoste mens jeg løp inn på do. Jeg hostet så hardt at jeg tisset på meg... Det var helt jævlig. Klarte heldigvis å hoste opp proppen, og fikk puste igjen. Slet med sviende magesyre i halsen og kvalme resten av natten. Ja, i tillegg til å være kjempe redd for meg og mitt lille nurk. Det står ingenting i pakka om at man ikke må ta disse tablettene før man sovner. Tenkte jeg bare ville dele min erfaring, for jeg tør ALDRI ta de igjen!!!!
to tette og ei badehette:o) Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Åfyda, jeg og tar de tablettene. Nå tør heller ikke jeg å ta de igjen:o( Vi får vel helle i oss med melk før vi legger oss da. Hadde proppen størknet/stivnet eller? Dette synes jeg var kjempeskummelt altså...
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Nei, den hadde ikke størknet, bare kommet opp i pusterøret eller noe! Jeg vet ikke helt hva som skjedde, vet bare det at jeg plutselig våknet og var helt snurpa sammen i halsen. Har opplevd å nesten drukne en gang, datt av en vannscooter og fikk vann i pusterøret. Samme følelsen...
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 bruk samarin i stedenfro det er reseptfritt og funker bruker det ganske ofte og det er før jeg legger meg jeg tar det slikat jeg slipper å våkne opp med halsbrann om natten... altså: SAMARIN!!!
Dido34 Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Hei! Jeg bruker flytende Gaviscon ,den fungerer på samme måte som Afluraxèn...men smaker bedre synes jeg da........tar meg en munnfull en liten stund før jeg legger meg og den funker ganske bra! Ikke dumt å prøve forskjellige ting, vi har som regel så mange plager at det er verdt det når en finner noe som lindrer. Synest jeg da c",) Lykke til....!!
ronja irene Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 det mest effektive jeg har prøvd, og som faktisk virker er LOVE HEARTS (godteri drops). funker som bare det, pluss at det er kjempegodt. rekker knapt nok å svelge ned før det virker. ANBEFALES
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg pleier å ta novaluzid og tar en lite slurk med vann etter på..Fy søren så skremmende da..Hadde nok heller aldri tort ta de tablettene igjen.
hønsemor Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 ånei! Jeg tar de tablettene på samme måte som deg. Svelger de ned med melk jeg da og så går jeg og legger meg. Uff. Skal jeg gjøre det i kveld tro? Jeg har spist mange mandariner og kommer garantert til å få halsbrann. Ble i tvil nå!!!!!!!!
Hermine. Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Melk med et par skjeer youghurt rørt oppi - det eneste som funker her... Også er det så godt!! :-)
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 da får jeg vel bare ta min aflurax en stund før jeg legger meg... den skal jo virke i 4 timer, så da kanskje jeg får sove alikevel?? man takk for opplysninga! det kan ikke ha vært mye gøy!! klem
Tjatjo Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Åh, så ekkelt. Hadde nok fått skikkelig panikk..... =0/ Melk er min kur mot halsbrannen. Rimelig naturlig "medisin" =0)
ballong Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Ville ha skrevet et brev til produsenten!
alim Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Dette har skjedd meg også. Tok de på dagen men ble kvalm og måtte kaste opp. Fikk det nesten ikke opp. Var sikker på at jeg skulle bli kvalt. Har ikke rørt de siden. Det er dårlig kombinasjon med sånne tab. og oppkast.
hemmeligvemmelig Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 Støtter meg til love hearts ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå