Gå til innhold

Hva skal dere bruke til å vaske den lille stumpen med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

rent vann..enten å holde barnet over vasken/vaskefatet .eller faktisk fikk jeg beskjed fra legen sist at å ha i litt oliveolje er noe av det beste..siden det er helt naturlig..

Annonse

Libero sine vaskservietter er geniale. Det er tørre litt stivere servietter som en fukter med vann, vasker stumpen og kaster etterpå. Det koster ca 30 kr for en pakke med svært mange i.Du finner det ved siden av bleiene i en lilla pakke. Jeg hadde også dette med meg i stelleveska. Brukte ikke våtserviett til forrige.

Viss du likevel vil bruke våtservietter er coop sine best i test (minst skadlige stoffer)

Coop sine våtservietter skal visst være de beste, kommer ikke til å bruke det her hjemme, men kjekt å ha med på tur.

Hjemme kommer jeg til å bruke vann og kansje litt olje, har kjøpt noen helt myke kluter...

Jeg skal ihvertfall ikke bruke våtservietter! Har et barn fra før, og slet med at barnehagen brukte dette på ham. Han reagerte og ble veldig sår og rød. Vi aner jo ikke hva disse serviettene er satt inn med! vet at noen bilverksteder bruker dem til å fjerne rust med. (Og dette skal man vaske sitt barn med uten å skylle det bort??)

Har derimot lagt min elsk på Lillgårdens Tvättlappar som de har på Rudo og Fru lyng. Det er tørre engangskluter som man fukter med vann. De er mye og fine, og kan skylles opp hvis man ønsker det. Jeg synes Libero sine er alt for stive. På Rudo koster 3 pakker (med 200 i tror jeg) 100 kroner. Anbefales på det sterkeste!! :0)

Annonse

Det med at folk bruker våtservietter til å fjerne rust og maling med har ikke noe med at våtserviettene er sterke av ett eller annet middel. Når jeg har malt huset bruker jeg olivenolje til å gjerne maling fra hendene. Så det er nok oljen i våtserviettene som gjør at de egner seg til div annet enn barnerumper. Ikke det at de er sterke av kjemikalier........

Blir nok lite bruk av våtservietter her, med mindre man er på tur og uhellet er ute.

Jeg fikk tips om Libero sine engangskluter som skal fuktes, betalte vel 28kr for 130stk, og så har jeg kjøpt en gul pakke som likner på Pippi, hehe, kanskje det som var Lillgårdens engangspapirservietter. Betalte vel 29kr for pakken, vet ikke hvor mange som er i. Jepp, fukter dem, og tar av det verste, så blir det å skylle stumpen i vasken etterpå - med eller uten olje avh av huden til babyen. Hørt mye skryt om oljen til Babyline, så var den jeg hadde tenkt å gå for.

Jeg fikk beskjed av jordmor : bruk minst mulig pleieprodukter.

En myk klut med vann var det beste.

Selfølgelig bruke litt sink salve hvis sår stump men ikke noe produkter ellers.

Jeg har kjøpt mange myke gasskluter.

Kommer kun til å bruke våtservietter når jeg er på tur.

Vi har en sånn pakke med våtservietter i bilen, når vi er på langtur er det greit å ha til å vaske hender osv ved gris ved mat.

Sambo brukte en sånn serviett sist vi var på tur, han klødde seg i øyet etterpå, noe han ikke skulle gjort.

Det svidde sikkelig å var så vondt.

Da sa han: Vettu hva de sterke serviettene her på en liten barnestump, nei vettu hva!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...