Gå til innhold

laks...


Tamline

Anbefalte innlegg

noen som vt hvorfor det er farlig å spise røkt laks? eller...er det farlig? de sier så forskjelli? å hva annet er det egentlig man bør passe seg for å putte inn i hodet? :) vet at det står på matportalen, men vil gjerne høre andre meninger også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spis det dere vil, men med måtehold.. man skal variere, men kan godt spise spekeskinke o.l(så lenge den ikke er hengt opp og hel) men i skiver.. men som sagt, alt med måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal spise spekeskinke så tror jeg de anbefaler den ferskest mulig, og at du evt fryser den ned først, for da forsvinner bakteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig sant det, men etter min mening er alt med måte.. har hørt at med spekeskinke kan man å spise den vakuum pakkede, så lenge den ikke har ligget åpen i kjøleskapet med enn 4 dager.. men jeg lever etter alt med måte jeg.. spiser litt av alt.. sjelden jeg spiser røke laks(digg er det) men spiser ikke opp alt, så det blir sjelden jeg kjøpe det siden det koster oeng.. men spiste det tidlig i svangersapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Canutte:) Jeg må nok innrømme at jeg har blitt litt inspirert av Sagaen om isfolket, og Tamlin. Flere som har det kanskje?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Isfplket har vært til stor inspirasjon flere ganger. Og i 7 år nå, så har jeg drømt om å kalle en evt sønn for Nathaniel:-) Fineste navnet jeg vet om. Og fikk det nettopp fra isfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi kan spise røkelaks, men at den skal spises ferskest mulig.

 

Gå inn på www.matportalen.no under "Spesielle grupper" og "gravide", der finner du info om hva norske myndigheter advarer gravide mot å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...