Gå til innhold

Blir aldri klok på det med uker.

Anbefalte innlegg

Det begynner å irritere meg litt nå. For jeg er 11+1, og jeg syns det blir så feil å si at jeg er i uke tolv. Skal jeg virkelig over på 2.trimester til neste uke? Jeg vet jo egentlig at jeg skal det, men det virker så feil for meg...

Flere som ikke blir kloke på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6866219-blir-aldri-klok-p%C3%A5-det-med-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Jeg gikk over til andre trimester når jeg var 12+0 tror jeg... Tror ærlig talt ikke det så nøye:)) Er ofte innom på 1 tri. enda, mest fordi de jeg har brukt å prate med fremdeles er der. Gleder meg til å se flere kjente nick på 2. tri:)

Jeg er 14+1 i dag da...

Øverst på siden med 1.trimester så står det:

1. dag av siste mens til og med uke 12.

Det betyr at du går over i 2 trimester når du er 13+0

Iallfall er det slik jeg har forstått det. Selv prøver jeg å ikke henge meg så mye opp i uker. Vet jo hvem uke jeg er i og sånn, men prøver å tenke lite på det. Det er jo fortsatt veldig lenge igjen. :)

Trir du har misforstått litt... Uke 12 er fra 11+0 til 11+6. Akkurat som uke 1 eller 1. uke er fra dag 0 til dag 6, så begynner uke 2 på dag 7.

Altså går man over i 2.trimester når man er 12+0, da man er i uke 13, eller 13. uke.

Annonse

Nei nei nei :-)

10 fullgåtte uker er 10+0, og i ellevte uke.

Når du har gått en uke er du 1+0, og begynner på din andre uke.

Når du har gått 2 uker er du 2+0, og begynner på din tredje uke.

Når du har gått 10 uker er du 10+0 og begynner på din 11. uke. Skjønner?

Det er jo det samme som at hvis du er 23 år, så har du fylt 23 år, men er i ditt 24. år. Eller at vi nå er på 2000-tallet, men i det 21. århundrede. Eller at barnet ditt som blir født er 7 måneder, men i sitt første år...

Det viktigste er jo at du vet hvor mange uker du er på vei.

Jeg fikk iallefall forståelsen for dette da jeg ikke helt skjønte noen ting.

:)

Ja, men jeg er jo ikke 24 år når jeg går i mitt 24.år, men derimot er jeg da 23. Problemet mitt ligger i at folk her inne skriver at uke 12 og 12.uke er det samme og det er der det skurrer for meg. For jeg mener bastant at selvom jeg er i 12.uke er jeg i uke 11.

Det stemmer det med din egen alder, men jeg tok ikke helt den siste der... Du er ikke i uke 11 hvis du er i 12. uke. Da er du i 12. uke da.

Hvis du tar utgangspunkt i meg, så er jeg akkurat i dag faktisk 13 uker på vei. I morgen er jeg 13+1, altså i min fjortende uke.

Hva er du da i din aller første uke av svangerskapet hvis du ikke er i uke 1? Du er jo ikke 1 uke på vei før det har gått en uke...

Jeg tror egentlig vi er enig, men jeg skjønte bare ikke helt hva du mente med det siste du skrev...

hehe, forstår det egentlig skjønner du, men av og til tuller hodet mitt litt med meg!! :)

Jeg er i min 14 uke i dag, dvs 13 fullgåtte uker, i morgen 13+1... hehehe, det går litt seint rundt der oppe av og til :)

Hehe, mye rart her...

Ikke rart folk aldri blir kloke :-)

Uke 1 = 1.uke

Fordi man sier nå er jeg i uke 1. Altså den 1. uken.

f.eks:

jeg har jobbet en uke, altså er jeg i uke 2 på jobb.

Men det spiller ikke så stor rolle hva man sier. Det kan jo være flere måter og tolke det på.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...