Gå til innhold

Å ligge på rygg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig, eller er det bare det at du helst skal ligge på sidene? Våkner ofte av at jeg har snudd meg til rygg om natta, og det klarer jeg jo ikke å styre helt da...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme selv. Syns faktisk det er deilig å ligge på rygg innimellom. Spurte jordmora mi om dette, og hun forklarte alt det der med vena ettellerannet syndromet som er at ungen trykker på en hovedpulsåre i ryggen og man dermed vil føle seg svimmel og kanskje til og med besvime. Jeg har aldri følt meg svimmel når jeg ligger på ryggen og spurte om dette kunne være noe farlig da? Da dro hun litt på det og sa at nei, det gjorde nok ikke det. Og som hun sa, man ligger jo på ryggen når man blir undersøkt på jordmorkontrollene også da.

Skrevet

Ok... Er jo litt vanskelig å styre dette i søvne så... Så lenge man merker det når det er nok, så får vi håpe det ikke r farlig.

Skrevet

Hei.

Har hørt at det beste er å ligge på venstre siden. Ikke vet jeg hvorfor. Var redd lenge for at babyen skulle ha det fælt når jeg lå på rygg. Men nå klarer jeg ikke ligge på rygg selv. Får ikke puste og besvimer bare da, så regner med det er kroppens måte å ordne at jeg ikke ligger på rygg. :)

Så her hoppes det fra side til side..... Innmari slitsomt :)

Skrevet

Det er nok ikke noe som er "farlig"... bare ubehagelig. Det kan nok være mest behagelig for noen å ligge på venstre side fordi blodstrømmen da kommer lettest til hjertet og ikke så lett blir hindret av at babyen trykker mot hovedpulsåren (vena cava) som skal føre blodet dit:-) Litt tungvint forklart...;-)

Skrevet

Bra det ikke er farlig:) Takk for svar begge. Skal prøve enda litt mer å holde meg på sidene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...