Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fornuften sier meg at treninga har gjort slik at de skjøre slimhinnene har brista litt, og derfor blør jeg...

Men blir jo litt engstelig, bitelitt...

Og all fornuft tilsier at man ikke kan "hoppe" ut en baby, da ville jo abort være helt unødvendig... Har ikke hoppet heller, vært på step-time uten hopp og løp...

Huff, nå blir jeg liggende her på sofaen da, og se hva som skjer...

Har forresten hatt blødninger i begge mine første svangerskap også, uten at d skjedde noe mer...

Kryss fingrene for meg da, jeg er altfor utåømodig til å begynne på nytt igjen :/

Fortsetter under...

Kjære kjære moniccen!!!!!!!!

Du svarer deg så godt selv i dette innlegget.. kan bare si meg helt enig.

Dette går nok helt fint!!!!!!!!!!!!

Gjør som du gjør nå.... slapp av!!!!!!!!!!!

*krysse krysse*

*klemme på moniccen så lenge hun trenger det*

Blør du mye??

*krysse litt til*

Stor klem!!!

Ikke så lett å slappe HELT av merker jeg :)

Men men...

Kjenner ikke noe nå når jeg ligger, får ta meg en do-runde og sjekke snart :)

Har jo ikke bind i huset heller, og er vel ikke lurt m OB nå liksom???

Jaja, d vil vel helst gå bra...

Ikke moro m SA hjemme alene m to unger heller liksom, huff!

Slapp av, jeg har ikke lagt meg ned og gitt opp :)

Og jeg er VELDIG sikker på at dersom man får en SA, så er d en grunn til det, noe er galt og naturen ordner opp!

Det skjer ikke fordi man er i aktivitet, eller har sex feks...

Joda, har familie som kan ta seg av ungene om d blir behov, men skal nå ligge litt på sofaen og se om d roer seg etterhvert:)

Ikke så mye, men jeg vet jo ikke hvor mye som er mye i forhold til SA da...

Annonse

Her fant jeg jammen ei jordmor som sier akkurat d jeg tenker:

"spontnabort

Har akkurat vært på UL og mest sannsynlig er det en spontanabort. Tenker selvfølgelig mye og lurer på om jeg kan ha årsaket den med trening? Kan varmt bad i badekar fremkalle SA. Når kan jeg forvente få blødning?

Svar fra jordmor

En spontanabort blir ikke satt i gang av trening. Ei heller bad i varmt vann! Når det blir en spontan abort i de første 2-3 mnd. så er dette et resultat av at det befruktede egget ikke har klart å utvikle seg. Grunner til dette er det vanskelig å få rede på. Det er ikke sjelden at en kvinne opplever en spontan abort i sitt fertile liv. (i de årene en kvinne har sin menstruasjon).En spontanabort er kroppens måte å rydde opp på. Hvis blødningen ikke har startet, så ta kontakt med din fastlege eller ditt sykehus og si ifra. Veldig ofte er det nødvendig med en utskrapning. Ikke vær redd for å fortelle at du har hatt en spontan abort. Du vil oppleve at du deler erfaring med mange andre.

Med vennlig hilsen

Jordmor Torill"

Så da så.

Tror d begynner å stoppe opp, var lysere farge og mindre blod sist jeg var på do...

*krysser alt jeg har* :)

ÅÅ vet akkurat hvordan du har det nå...har jo akkurat gått igjennom det samme selv, og det har virkelig vært noen nervepirrende dager.

Krysser fingrene masse masse for deg!!!! Mest sannsynlig går det bra, det gjorde jo det med meg selv om jeg var heeeelt sikker på at det gikk galt!

hei moniccen...

jeg har selv blødd i dag...begynnte på jobb!!!men jeg dro rett hjem..samboer jobbet for meg...har sittet på sofa og ligget i sengen hele dag...jeg har ikke blødd siden jeg oppdaget blod...håper alt er bra med deg...jeg tror det går bra her..jeg har litt vondt,men tror ikke den vondten er farlig..=) men er veldig ekkelt..jeg skal sykemelde meg og dra på ul til mandag..så slipper jeg mer av alt det stresset jeg går gjennom...

så håper alt er bra med deg og at vi klarer oss fint begge to=)

ja...hvis du blør må du ta det med ro...jeg blør heldigvis ikke mer...men kan jo komme mer...håper ikke du blør på mandag da...men det kan jo hende du kan få henvendelse til ul av legen...er jo gratis..det skal jeg spørre om..vil helst vite at alt er bra..jeg er jo over 12 uker å..er 12+2.snufs...vil ikke miste nå=(

Annonse

Kjære moniccen 260607 :)

Jeg blør også i dag!!! Huff!

Jeg er like "ut-av-meg-sjæl" forvirret lei meg og sjokkert som da jeg oppdaget den positive graviditetstesten... Var jo ikke planlagt -MEN hadde virkelig begynt å kose meg med tanken *snufs*

Men så er det ikke sikkert at dette betyr spontanabort, men murrende menslignende smerter forteller meg at dette ikke ser så bra ut!!

Jeg håper ting går bra for deg og meg og alle andre som opplever dette!

Klem - tenker på deg!!

D kommer ikke mer hos meg akkurat nå, og nå har jeg vært oppe og gått endel...

Tenkte slappe av på sofa nå til minsten skal legges, og ta en sjekk på do da...

Ikke moro dette nei. Jeg VIL ha sommerbaby :)

Tenker på deg også, og de andre som er i samme situasjon.

*klem*

God morgen!!!

Her går d bra. blødningen stoppet opp i går, og det har ikke kommet noe mer.

Så d var nok som jeg tenkte, at slimhinnene hadde bristet under treninga...Så da blir d niks mer step-trening på meg på noen uker ja. Synd men greit nok.

Hvordan går d m deg Myrnia?

*krysser fingrene*

Åh, dette er ikke noe gøy å oppleve!!! Men det er nok som du sier, Moniccen!!! Jeg hadde det akkurtat likt da jeg gikk gravid med gutten min... Kuttet ut treninga jeg og gikk turer istedet... Gikk heldigvis kjempebra og det gjør det sikkert med deg også!! Krysser fingrene for deg og Myrnia og håper virkelig at dere får avkreftet bekymringene!!! Stooor klem!!!

Tror jeg skal satse på turer jeg også, så lenge jeg greier. Ikke så greit å gå mye med bekkenløsning, hittil har sykling funket bedre faktisk.

Så skal jeg jo begynne å trene med fysioterapeuten min i neste uke, så da får jeg jo trent de viktigste musklene i hvertfall:)

Må jo bevege seg litt i hvertfall, ellers raser vel kg på i rekordfart, og d vil jeg IKKE :)

hei moniccen...så bra du ikke blør mer..jeg blør heller ikke mer...har ikke blødd siden den blødningen som kom i går...plutselig bare datt det blod ut av meg og ferdig med det...jeg tror noe "sprakk" hos meg...kom som en boble lissom...jeg drar til legen og ul til mandag uansett da....jeg er jo 12+3,har ikke lyst til at det skal gå galt nå nei!!!=)

lykke til....

Hei moniccen 260607!

Joda i dag går det fint - ikke noe blod i dag :0) Masse kvalme og andre svangerskapssymptomer...

Min elskede vil alikvel at jeg skal kontakte lege i morgen - bekymret for meg - er nå søt også da!! :0)

Denne helgen har vært en følelsesmessig berg og dalbane .. så jeg tror jeg kunne ha hatt godt av noen dager fri faktisk... men vet ikke helt om jeg får fastlegen med på den tanken?!

Egenmelder meg uansett i morgen og håper på å få snakket med gynekologen -- hvis ikke får jeg ta "til takke" med fastlegen - han er ellers veldig grei han altså - men litt tafatt bare :0)))

Fortsatt god søndag!

Hei på deg

Så bra at d går fint!

Hatt noen kvalmebølger i dag jeg også, veldig glad for det *ler* Føler meg litt mer gravid da liksom;)

Jeg er også veldig opp og ned i humøret, blir deppa nesten helt uten grunn... Men vet jo hvorfor, så jeg prøver å holde humøret oppe likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...