Tulleberta Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Vi har fått godkjent at medmor får "fedrekvoten"! Trodde ikke det var sant da vi fikk brevet fra trygdekontoret. Pr tlf fikk vi vite at medmor får permisjon når adopsjonen er i orden, men det sto det ingenting om i brevet. Så da får en håpe at alt er i orden. Farskapsak er også henlagt. Det gikk jaggu meg fort å få den saken behandlet. Var på trygdekontoret en mandag og onsdagen samme uke fikk vi brev i posten. Tror ikke jeg har opplevd så fort saksgang før:-)
Regnbuemor til 2 Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Wow, så bra! Håper det er blitt "vanlig" praksis overalt nå da, det hadde virkelig vært kjempetopp. Skal jaggu ta en telefon til uka og sjekke om medmor kan få sykedager når man har sykt barn. Sjefen begynner og bli litt lei av at det er meg som er hjemme hver gang!! Det burde jo gå under samme greine det? hmmm... Men igjen, så flott for dere. Kjempebra!
-<<- Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Regnbuemor; så lenge medmor har daglig omsorg for barn, har hun rett på sykt barn-dager. Man behøver ikke ha foreldrestatus for å skulle få dette. "Arbeidstaker som har omsorg for barn under 12 år, har rett til omsorgspenger under fravær fra arbeidet når barnet er sykt. Det samme gjelder dersom arbeidstakeren må være borte fra arbeidet fordi den som har det daglige barnetilsynet er syk." nav.no
Regnbuemor til 2 Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Tusen takk!!!! Da vi tok opp dette spørsmålet med trygdekontoret for to og et halvt år siden fikk vi nemlig beskjed om at her var det snakk om status som alenemor (på dette punktet, men selvsagt ikke økonomisk), og da kunne jeg ta ut tyve dager pr år, medmor ingen! Jeg har nå tatt ut i overkant av de tyve dagene, da dattern vår ser ut til og pådra seg alt som rusler og går av virus og bassillusker. Dette var rett og slett nytt for meg, godt nytt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå