Gå til innhold

Puming og lite mengde melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg pumper får jeg ut bare max 40 ml på begge bryst tilsammen..

Det må da komme ut mer når jeg ammer ?

Andre som har erfaring med lite melk ved pumping ?

Babyen er 2 1/2 uke og jeg gir litt tillegg etter amming,

ca tilsammen 100 ml for dagen, fordelt på 4-5 måltider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig at man strir med å få ut melk med pumping, men amming går greit. Pump gjerne på morgenen det ene mens barnet dier det andre, da får du gratis utdrivingsrefleks!

Skrevet

Ja, jeg får nesten ikke ut noenting, men gutten vokser. Har antakelig sen utdrivingsrefleks og "seig" melk. Pumper ikke så ofte da, men en gang jeg gjorde det etter en to-tre timers tid (mannen min hadde gitt masse mme da jeg var hos frisør) fikk jeg ut tilsammen 60 ml...ikke så mye med andre ord. Tror sikkert det er mer der som gutten klarer å suge ut.

Skrevet

Det kommer seg sikker :-) Gjort det med meg!

Skrevet

får nesten aldri ut noe, og siden jeg ammer hele tiden så er det liksom ingen tid til å pumpe heller....det jeg max har fått ut er 40 ml på begge puppene til sammen....men poden vokser.

ps han får ca 50 ml mme nesten hver kveld...tenkte jeg skulle drppe det i dag...se om sovingen (eller mangel på sådan blir det samme)

Skrevet

får nesten aldri ut noe, og siden jeg ammer hele tiden så er det liksom ingen tid til å pumpe heller....det jeg max har fått ut er 40 ml på begge puppene til sammen....men poden vokser.

ps han får ca 50 ml mme nesten hver kveld...tenkte jeg skulle drppe det i dag...se om sovingen (eller mangel på sådan blir det samme)

Skrevet

Fertila;føler det samme.

Om det går et par timer (mens hun sover) og jeg pumper føles det som om jeg "ødelegger" for neste måltid hvis jeg pumper.

Skrevet

De klarer å få ut mye mer enn vi klarer å pumpe. Hadde det slik som deg. ca 30 - 40 ml når jeg pumpet, har bedret seg betydelig nå. Nå er lillemann 4 mnd. Det går bedre er kommet opp i 100 ml. Lykke til

Skrevet

Takk for svar =0) Gleder meg til den dagen kommer..

Har nå sittet i 1 time og fått pumpet/håndmelket ut 30 ml..*sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...