Gå til innhold

blir alenemor..har spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to sønner. på 6år og 4 mnd.

hvor mye får jeg i mnd når jeg er alene med di??

hvor lang tid tar det fra jeg søker på overgangstønad og det andre til jeg får det?? jeg har jo ikke råd til egen leilighet før jeg får penger,og hva skal jeg gjøre da?? jeg må jo ha inntekt for å kunne bo for meg selv. hos sosialkontoret får jeg ingenting,har allerede hørt med di. har dere noen råd??

hilsen ei med mange spørsmål:-)

håper dere gidder svare meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med trugdekontoret på mandag.man må vel søke,men mulig di ordner ting fort hvis du forteller at dette er krise.

har vel krav på en del,men jeg aner ikke hva.er noen år siden jeg var oppdatert på slikt.

lykke til da

Skrevet

når du er alenemor har du ihvertfall krav på barnetrygd for et barn ekstra... + barnebidrag fra far, noe som jeg tror blir regnet ut fra lønna deres.. veit ikke helt.. tror kanskje du får noe alenemor støtte og, men den er jeg veldig usikker på altså... er bare noe jeg tror, er absolutt ikke sikkert det stemmer...

Skrevet

Du får OS (hvis du ikke jobber) barnebidrag (fra far) og barnetrygd.x2 (?)

Du kan søke om bostøtte gjennon boligkontoret.

Skrevet

Hvorfor får du ikke noe fra sosialen? de må da vel kunne låne deg penger hvertfall til du får OS og stille med garanti for depositum til leil om du ikke har det selv!

Du har rett på OS, farsbidrag, barnetrygd for 3 barn(ett mer enn du har), vet ikke om det er småbarnstillegg lengre? før var det 6-700kr. Og så kan du få dekket opptill 66% av barnehage/sfo regning(stønad til barnetilsyn), men da må du være i jobb, utdannelse eller stå som arbeidsledig på aetat. Søke på bostøtte ved neste termin, tror det er frist 10feb. Det kan du ikke søke på før, for det er situasjonen din 1.1.07 de da går utifra. Akkurat vært frist 10okt for situasjonen 1sept.

Hva får du av penger nå når du er i permisjon da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...