Gå til innhold

Skal babyen ligge på eget rom fra starten av??

Anbefalte innlegg

Vi hadde egentlig tenkt og ha han inne på rommet vårt til og begynne med, men har nå blitt enige om og prøve og venne han til eget rom helt fra begynnelsen.. Rommet er klart, så vi fant ut at det bare var tull og flytte sengen... Har stellebordet også inne på rommet hans så da tar vi alt av stell og mating der inne, veldig greit egentlig. ..

Hva med dere?

Noen som har erfaringer kansje?

Fortsetter under...

vi har bestemt oss for at babyen skal sove inne hos oss den første tida, mest fordi da kan jeg dytte i lille tassen og sjekke at han har det bra hvert femte minutt uten at jeg må stå opp :)

*ler* tror jeg kommer til å være litt hønemor ja!!! ellers er barnerommet klart, så det blir vel mest pga min egen trygghet tror jeg :)

Vi hadde baby inne hos oss de første 4-5 månedene.

Da ammer man likevel flere ganger om natten, og baby sover ikke natta gjennom, så det blir mye flying frem og tilbake hvis du ikke har babyen hos deg.

Det er lett å bli kald og få brystbetennelse hvis man ikke passer seg.

Så vi gjør samme med nestemann, har ham inne hos oss de første månedene frem til han begynner å sove nesten hele natta, og det holder å amme ham en gang - så flytter vi ham inn til storesøster.

jeg skal ha hu inne på hos oss den første tida.. setter vogga der inne, og når hu skal over i sprinkelseng flytter jeg hu. hu har rom oppe på alkoven, så er kjekt å ha henne inne hos oss da. kjedelig å fly opp og ned trappa..

Vi har tenkt at lille nurket skal ligge på barnerommet fra starten av. Det ligger vegg i vegg med vårt, med dør mellom rommene. Det vil si at barnesenga uansett ikke blir mer enn..tja..litt over en meter fra fotenden av senga vår. Så med døra oppe, blir det så å si som å ha h*n på rommet sammen med oss!:)

Annonse

Tenkte å ha ham inne hos oss kanskje de første 3 mnd, før han flytter inn til seg selv (naborommet). Vet jo ikke hvordan jeg kommer til å bli heller, hvis jeg skal fly opp hvert 5 minutt for å sjekke om han puster så er det vel enklest å ha ham inne hos oss.

Men - hvis han er mye våken om natta må vel kanskje jeg og han flytte inn på gjesterommet for at pappa'n skal få sovet litt?

Er veldig usikker på dette altå, det var en her inne på BIM som mente at jordmødre anbefaler at man deler rom frem til babyn er 1 år (var det pga krybbedødfaren mon tro???), men har ikke lest noe sånt noe sted selv. Får vel kanskje vite litt mer på svangerskapskurset.

Her skal babyen ligge inne hos oss.. det har de andre gjort også da de var bittesmå.. Det sparer oss for mye gåing om natten.. I starten har de jo ingen døgnrytme heller, så det med å lære dem til eget rom fra dag en har jeg ikke noe tro på...

Hun blir liggende inne hos oss, men det er mest fordi vi ikke har noe soverom nummer to enda:) Hadde vi hatt det hadde vi nok vurdert det på grunn av pappaen sin arbeidstid, men slik det er nå sover hun inne hos oss:)

Samme som deg mie84...

Det blir nok eget rom. Vi skal ligge noen uker på sykehuset, og da får jeg ikke ha han inne hos meg de første ukene iallefall... Så da er det vel bare dumt å venne han til det, når han er over 1 mnd gammel....

Rommene er tett i tett, så det blir ikke store forskjellen... Har dessuten kjøpt meg babycall idag... Nova med camera :) Så da ser jeg han allikevel :))

hei

vi skal ha henne inne hos oss den første tiden.

barna våre må dele rom, pga plass mangel.

så hun skal ligge inne hos oss til hun sover gjennom natta.

hvis det ikke hadde vært for at de skulle ´dele rom,så hadde hun fått eget rom rundt 3-4 mnd aldern.

det er en ting jeg har lagt merke til mange nybakte foreldre sier. er at det er bedre å "venne" barnet til å ligge på eget rom fra starten...eller at barnet skal ikke lære å ligge i foreldrenes seng for den skal ikke få det som vane....

syns det er litt merkelig å komme å si noe sånt.

for barn har jo ikke sans for rutiner eller noe før de blir noen mnd.

dette er ikke for å kritisere deg. men som jeg sa, det er så mange som sier det.

min egen vennine hadde også planer om å ikke la barnet "få dårlige uvaner"....men da hun fikk barnet,så droppet hun sine "ideer"

men fordelen med å la barnet ligge inne på eget rom,er at man får en helt annen søvn.

enn hvis det ligger inne på soverommet.

Hun skal ligge på samme soverom som oss i begynnelsen, muligens i opp til ett år. Når hun skal flytte på eget rom, har vi bestemt oss for å flytte soverommet vårt ned i underetasjen vi også, så slipper vi å fly opp og ned trappene natterstid.

Vi har tenkt å pusse opp begge disse soveromma til neste år, gleder meg til det.

Her skal lillegutt ligge på eget rom med en gang. Men vi har en dobbelseng på det rommet som jeg skal bruke når jeg ammer om natten og kanskje til å sove i de første ukene. Synes det er greit å venne seg på eget rom med en gang, så kan heller jeg tilpasse meg litt. De andre barna har hvert sitt soverom litt lenger bort, så de merker nok ikke noe likecel. Babyrommet blir like ved vårt rom.

Annonse

her står vugga klar på soverommet våres.

kan ikke ha en nyfødt baby på rommet til storebror på 5! da får heller babyen vekke pappan om natta!! ;) hihi

men når babyen er ca 6 mndr, så skal den over på eget rom!! den feilene skal jeg ikke gjøre igjen!! hehe

man lærer så lenge man lever!!

også skal jeg bruke nattsafe\nattserk fra babyen er bitteliten!!

klem

Ser at det er forskjellige meninger her..

Jeg skrev at vi vil pRØVE og venne han til eget rom, Men vi vil da også kjøpe babycall så vi har han under oppsyn:)

Rommet er ikke langt unna våres , tar ikke for gitt at jeg klarer og amme heller jeg da.. Har jo vognen, så han kan sove i den inne på soverommet våres til vi har fått litt dreisen på det hele.

Tusen takk for mange flotte svar..

hei,

jag har lite svårt att förstå norskan ibland, men det är ju så skönt med folk som har barn från förr...

Menade du att det blev jobbigt med honom i sängen när han var över 6 månader? hurdå? och hur var det fram til dess?

och vad betyder nattserk/safe?

:)

nattserk/safe, vet ikke,men bare lurer på at det er noe som man legger i sengen til babyen. og piper vist h¤n ikke puster...

vi skal ha babyen på rommet den første tiden.. jeg skal jo amme, og orker ikke springe fra rom til rom. også vil jeg ha lillegull på rommet, så jeg kan sjekke han hvert 5min...:) hehe nejda... men uansett han skal være på rommet i noen mnd...6mn-1år??? vet ikke enda.

Vi kommer til å ha babyen på rommet vårt til vi skal avvenne h*n fra nattmåltid ved 6 måneders alder.

Orker ikke drive å fly ut og inn, og så har vi en liten fra før, så jeg er redd han kommer til å bli vekt av skrikinga når babyen våkner.

Vi bi å gjør som sist at så længe æ amma om natta bi babyen ligganesn inne hos oss... men har ikke laga tel nå rom tel babyen enda da... bi vel tel at vi må lag tel nytt rom tel frøkna og babyen får det som e nærmast oss da..

her skal ho sove inne hos oss til jeg ikke ammer på natta lenger.. og skal på eget rom når 6 mnd er godt.. førstemann her kom på eget rom når han var 3 mnd. da sov han rundt og jeg fikk sove godt å ikke våkna av hver minster lyd...

Dette er førstemann, så har ingen erfaring fra før. Men vi bor i leilighet med bare ett soverom, så blir nødt til å ha babyen på rommet vårt noen måneder iallfall, så får vi finne på noe lurt etterhvert... planen er å flytte til hus, så vi får se hva som dukker opp når...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...