Gå til innhold

Tryggeste sted for et barn i bil er:

Anbefalte innlegg

Skrevet

I bakovervendt stol i MIDTEN bak.

Sånn er det bare med den saken.

Dette i følge min far som jobber i biltilsynet, og de som solgte meg barnesete, OG ei veninde av meg har snakket med trygg trafikk og fått samme svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det best for ungen og sitte i bakovervendt stol når den bli eldre og lengre i føttene da? Ska ungen sitte me føttene oppover ryggen da eller?

Stakkars unga..........

Skrevet

Det er fordi... i midten er det lengst vekke fra biler som kan kræsje en i sida og slikt. Midten er lengst vekk fra alle sider av bilen. Om dere forstod...

Skrevet

ja vet.... men i vår bil går det ikke an å feste henne der.... men har henne på høyre siden bak.. rekkefølgen er hvis midten bak, høyre bak, venstre bak, høyre foran og venstre foran til slutt....

Skrevet

Hehe, tror jeg vil feste poden min på venstre side forran :D

Skrevet

Ikke ute etter å starte en krangel nå men. Alle dere som sier at det er så ille at barna må sitte med beina bøyd hvis de skal sitter bakovervendt, sitter dere selv med strake bein når dere sitter i passasjersetet? Vi sitter også med bena bøyd i bilen. De fleste kjører jo ikke mange timer i bilen hver dag, så det er jo ikke noe farlig for ungene å sitte med bena bøyd en periode, det gjør jo vi og.

Skrevet

Sant det=) Men jeg Må ha knøtten forran beltene bak er ikke lange nok:\ Har jo selfølgelig ikke airbag..Men rart at beltene bak ikke er lange nok da..

Skrevet

Ja, stakkars unger, det er da bedre å sitte med rette ben og heller knekke nakken i en kollisjon..!

Det er faktik de færreste unger som synes det er plagsomt å sitte med bena bøyd..! Det er foreldrene som synes det ser vondt ut og som bare synes sååååå synd på ungene, selv om de ikke har sagt et pip om det...

Skrevet

tja, mulig det er riktig.. men hvordan velger man hvilket barn som skal sitte der?! vi har nemlig to stykk nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...