Gå til innhold

Uff.. Blir så frustrert..... Ang søvn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 3 mnd har blitt helt umulig ang søvn.

Noen dager sover han ikke hele dagen, bare blunder litt når han ligger på puppen. Nekter og sove uansett hva jeg gjør. Hender han sovner visst jeg går og bærer han rundt i en times tid, og det er super slitsomt..

Og så har han blitt kjempe vanskelig og få lagt om kvelden. Må amme han i søvn hver kveld, men visst han våkner når jeg legger han i sengen må jeg ta han opp og amme han igjen for han blir helt hysterisk og gråter masse. Klarer ikke roe seg igjen. Har vært sånn hele uken. Men når han først sovner for natten sover han hele natten, det er jo kjempe deilig. Men synes det er så mye rot med og få han til og sove.

Vi har rutine med bade(3 dager i uken), mat og så skal det liksom være natta. Prøver og legge han i 21 tiden, men ofte vi må holde på til elve tolv tiden før han sovner. Han sover ikke noe etter kl 18 på kvelden så han burde jo være trøtt 21..

Noen som har noen gode råd til meg om hva jeg kan gjøre? Evt om noen vet hvor jeg kan få råd om dette?

Synes dette med søvn er veldig vanskelig. Vet liksom ikke hva jeg skal godta, kan jo ikke drive og ta han opp hver gang han gråter for da vet han jo hva han skal gjøre... Samme gjelder i vogna, han gråter til vi tar han opp der også...

Sorry litt rotete innlegg...

Er førstegangsforeldere som dere sikkert skjønner... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sån er jenta vår også, men etter at kjeg prøvde å legge henne tiljigere på kvelden ble det bedre,tror kanskje de vblir overtrøtte og det er jo verre enn noe.

Skrevet

Er enig med hun over, kanskje han er overtrøtt? Her hjalp det også å legge tidligere. Nå legger han seg 18.30 uten noe tull.

Skrevet

Takk da skal jeg prøve det.. Sikkert godt med litt voksentid om kvelden også.

Men hvor mye burde jeg få han til og sove iløpet av dagen da? Han er jo bare 3,5 mnd så han burde jo sove litt iløpet av dagen..

Skrevet

Min er også 3,5 mnd (i dag) og han sover fra 18.30 til 06. Spiser og sover videre til 08 ca. Ligger å skravler til 08.30 noen ganger 09. Da står vi opp og han legger seg ute i vogna mellom 10.30 og 11.00. Da sover han til 14-14.30. Er våken til 16 ca, sover en halv time-time og er våken til han legger seg for natta.

Klarte du å få med deg det? Veldig mye tall... :)

Skrevet

He he.. Ja det gikk bra.. :) Takk for svar, da skal jeg prøve og få gulle mitt til og sove litt mer.. Er ikke allt som er like lett når det er første gang.. :)

Skrevet

Nei, det er jeg helt enig i. Hadde litt problemer i starten jeg også. Det skal så lite til før han blir overtrøtt...

Noen ganger på dagen sutrer han litt før han sovner, noen ganger sovner han med en gang og noen ganger griner han i 1 -2 minutter før han sovner. Har funnet ut at det beste for min gutt er å la han ligge i fred og finne søvnen selv. Hvis jeg går for å stryke han ol griner han bare enda mer... Det er da han absolutt sover best også.

Sover faktisk enda, la han 10.30 :)

Skrevet

Min gutt tuller også litt med sovingen nå... Men sånn jeg har forstått det, så er det nå en periode rundt tre måneder hvor de begynner å tøyse litt med søvnen. Kaller det visst "tre måneders trass", og har noe med at de har fått bedre syn. Verden er så spennende, så de har ikke tid til å sove. Har sett endel innlegg på det her inne nå. Les for eksempel denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6786354

Så hvis ikke LLL sine tips om overtrøtthet hjelper, så kan du i hvert fall vite at du ikke er den eneste... Regner med at denne perioden her går over. :o)

Skrevet

Tusen takk igjen..

Har vært ute og trillet en tur nå, og lillegutt gråt seg i søvn. Jeg tokk han først opp 2 ganger men det ble jo bare værre.. Så når jeg lot han bare gråte, gråt han i max 3 min før han sovnet, jeg sang litt for han for at han skulle høre at jeg var der. Men følte meg skikklig slem, men han sovnet ihvertfall da..

Skal prøve og få lagt han litt tidligere i dag da og se om det hjelper.

Er uansett (litt slemt men..) godt og høre at det er andre som også har det sånn.. da er det på en måte ikke noe galt med oss.. :)

Gutten din må jo ha det sovehjerte LLL.. :)

Og fin tråd du har lagt inn over her -carina-, håper mange skriver inn.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...