Gå til innhold

Dere som er studenter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye er det egentlig man skal ha tilsammen det ene året fra lånekassen, i fødselspermisjon? Har regnet ut at jeg bare kommer til å få ca 56 000. Er ikke dette lite? Trodde man skulle få like mye som ellers jeg....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger god informasjon om dette på lånekassen sine nettsider dersom du ikke har sjekket der. Men det er slik at du skal få det du ellers får, altså ca 80.000 på et år dersom du er fulltidsstudent. Du søker fullt lån og stipend som vanlig og sender inn et såkalt G-skjema etter fødselen hvor du søker om omgjøring av dette lånet til fødselsstipend. Dersom det blir innvilget får du hele beløpet omgjort.

Skrevet

Stipendet får du bare i 42 uker da, ikke et helt år :) Og da får du over sommeren også. Jeg fødte i januar, og sist måned var siste utbetaling med fødselsstipendet. Fra nå av er det bare vanlig lån og stipend ;)

Skrevet

Lånekassen gjør hva de kan for å forvirre. Jeg har sittet som en spørsmålstegn nesten hver gang jeg har fått en henvendelse fra dem, men til slutt kom jeg fram til at jeg får det samme som ellers. La oss håpe du gjør det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...