Gå til innhold

Vin-kveld med jentene


Ginger-mor

Anbefalte innlegg

Jeg skal møte noen venninder jeg ikke har sett på lenge ikveld. En drikke-vin-og-skravle-kveld. Nå jeg aldri drukket mye alkohol i hele mitt liv, men ved sånne anledninger har jeg jo pleid å tatt et glass eller to.

 

MEN, nå som jeg har blitt gravid (jippi!!) skal jeg jo ikke drikke. Så jeg tror jeg må være forberedt på å ha en forklaring på hvorfor. Åååhh.. jeg er så veldig dårlig på å lyve! Det er jo så altfor tidlig å fortelle den gode nyheten... jeg vil det skal være en hemlighet litt til.

 

Har noen vært i samme situasjon? Hvilken unnskyldning brukte dere? Tenkte kanskje jeg kunne kjøpe en alkoholfri rødvin, men det blir kanskje bare teit:) ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er palget med magekatarr og slikt, så jeg drikker ikke vin av den grunn, blir syk av d.

Kan du påstå at du har magekatarr kanskje???

*ler*

 

Uansett, så vil vel nære venninner lukte lunta når du plutslig ikke skal ha... Ville i hvertfall jeg ha gjort *hihi*

 

Evnt får du holde deg hjemme, og være "syk"

Ikke moro, men da holder du på hemmeligheten din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede fortalt mine venninner det jeg da - fordi jeg ikke synes det er ekkelt å fortelle dem det hvis jeg skulle miste - vi en en gjeng som støtter hverandre i tykt og tynt så for meg hadde valget vært å drukket brus :)

MEN: nå er ikke alle som meg så enten ville jeg sagt at du ikke var i så god form (av en eller annen grunn ) og dermed ikke orker alkohol eller at du drikker vin uten alkohol som du sier - putte alkoholfri vin i en flaske medvanlig vin...

 

Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha:) Kjempegod idè! Vet ikke helt om jeg klarer å si det uten å le.. hihi..

 

Hadde faktisk planlagt å fake en hodevondt og bli hjemme, men så har min-inntil-nylige-single-venninde akkuart funnet seg drømmeprinsen og da hadde det vært koselig å høre kjærlighetshistorien... *sukk*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fortalt d til mine nærmeste venninner, og de to jeg jobber tettest sammen med.

Syns d er godt at noen vet, hvis jeg har en dårlig dag skjønner de hvorfor liksom...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg skal gjøre det. Si at jeg ikke føler meg helt tipp topp og at alkohol bare ikke frister. Mulig jeg forteller vennene mine det litt tidligere enn jeg har planlagt.. Jeg ser veldig godt det du sier om støtte hvis man skulle være så uheldig å miste. Men i kveld skal i allefall ikke tema svirre rundt meg:) Heller om den lykkelige , nyforelskede venninden min:)

 

Tusen takk for råd altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det problemet i går.....

 

jeg sa jeg hadde noe greier i halsen, og hadde fått med pencilin...

da kan du jo ikke drikke...

 

funket fint...

 

de blir nok glade når jeg endelig avslører det!!

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du, kan jeg:) Jeg skal fortelle det til dem etterhvert, men det er litt fint å ha en hemmelighet som bare jeg og sambo vet om. Bare så det kan synke inn litt.

 

Ha en veldig fin dag/helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg!!!

 

Forøvrig så sliter jeg veldig med tretthet itillegg.... så når klokken var 22.15 igår, var jeg i så dårlig "form" pga halsbetennelsen jeg liksom hadde, at jeg gikk å la meg... sambo spilte med og oppvartet gjengen til de sene timer mens jeg sov godt....

 

Så pencilin-greia funket greit den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon og har et godt tips!! Jeg hadde akkurat oppdaget at jeg var gravid, og hadde ikke lyst til å fortelle det før det hadde gått noen uker til. Jeg følte at "pencilinunnskyldningen" ikke ville virke helt overbevisende, og på venninnetreff helt i begynnelsen tok jeg derfor å helte meierienes druejuice på en tom rødvinsflaske med skrukork. Det funka som bare det. Ingen som fattet mistanke. Juicen ligner akkurat på rødvin i fargen - den til og med farger tennene på samme måte som rødvin. Og så smaker den godt - mye mye bedre enn alkoholfri rødvin. Det er jo forferdelige greier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...