Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg lurer på om det er noen av dere som kan svare meg på noe... Jeg er gravid for første gang å et nå i uke 22. Jeg har ikke kjent noe som helst fra fostere enda, i alle fall ikke noe som jeg vet at er barnet... Jeg skal inrømme at jeg er litt redd for at noe er galt med barnet mitt.... Det jeg egentlig lurer på om det er bare jeg som ikke kan kjenne barne mitt eller om det er flere som ikke har kjent noen helt sikre bevegelser enda? På forhånd tusen takk.. Å ha en super fin helg Klem Lene
Yo&La+spire Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Tror ikke du skal bekymre deg veldig enda...mange førstegangs kjenner det ikke før sent fordi vi vet ikke hva vi skal kjenne etter:) Eg er i uke 21 med min første og har kjent liv siden uke 17 (synes det var tidlig i forhold til mange andre førstegangs), men da var det bare svakt og ikke hver dag. Vanskelig å vite hva det var....I et par uker nå har eg kjent hver dag og denne uka også utapå magen. Har du vert på UL? Da har du sikkert sett at alt er bra:)
Hemmeline Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Det er sikkert ikke lenge før du kjenner liv:) Har du ikke vært på ul og sett at alt var bra? Hvis du ikke har vært på ul enda, bør du jo kontakte legen din slik at han/hun kan få henvist deg til ul så snart som mulig.
Två små trollungar Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Det er mange førstegangsgravide som ikke kjenner noe sikkert liv før i uke 20-24. Besteveninna mi kjente ikke noe før da en gang, og hun hadde termin igår og alt ser helt fint ut (fast babyen er ikke kommet ut enda). Du har sikket bare en baby som er litt rolig og ikke sparker så mye og hardt... Hvis du har vært på Ultralyd og alt virket bra er det nok fortsatt bra. Men dersom du er urolig burde du kanskje be at jordmor/lege sjekker hjertelyden for å se at det faktisk er noen som lever der inne. Bare for å være helt sikker.
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg hadde det slik med første mann. Folk begynte å mase rundt uke 20 om ikke jeg kjente noe. Det skulle visst kjennes ut som bobler som sprakk eller en fisk som sprellet. Jeg kjente absolutt ingenting og skjønte ikke hva folk prata om. Skal innrømme at jeg ble litt bekymret etterhvert og at jeg til slutt måtte ljuge og si at jeg kjente noe for å slippe "maset". Jeg begynte såvidt å kjenne noe rundt uke 25 men det gikk vel ennå noen uker før jeg helt skjønte hva det var. Det er ikke noe morsomt å gå og være små bekymret for at noe kan være galt, og det er veldig lett for meg å si at du sikkert ikke har noe som helst å bekymre deg for. Vent litt til og ikke stress med å kjenne etter. Blir du veldig bekymret så ta en prat med jordmor. Hun er der for deg, uansett...... Det går sikkert bra. :-) Go' klem fra meg
Værinne Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg leste en plass at gravide kan beg. å kjenne liv alt fra uke 14 til uke 24, og at en skal beg. å kjenne liv hver dag fra uke 26 eller var det fra uke 28. Første gang jeg kjente liv var i uke 19, bare som bobler. Så gikk det over en uke før jeg kjente noe igjen. Fra uke 23 kjente jeg liv hver dag, som vake bevegelser/bobler. Fra uke 26 har bevegelsene til lillegutt vært kraftigere, og jeg kjenner liv med jevne mlm.rom hver dag. Jeg er førsteg.gravid og har i dag startet på min 27. uke. Du skal se det er bare fint med nurket ditt, men er du usikker så ta kontakt med jordmor
Værinne Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Kanskje du har foranliggene morkake, og da vil du ikke kjenne mye liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå