Gå til innhold

hvordan er det med lønninga når man er 50% sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på arbeidsgiver. Jeg jobber i den kommunale sektoren og der er det arbeidsgiver som forskuterer lønnen under sykmeldingsperiodene. Så framt du er fast ansatt da. Har man gått i vikariater og så blitt sykmeldt betaler arbeidsgiver for de 16 første dagene, før trygdekontoret tar over ubetalingen din.

Håper du forstår hva jeg mener.

Annonse

Hei jenter.

Da jeg ble sykemeldt, ville de sette meg ned i stilling. Jobbet 100%, men har egentlig bare 80% fast i bhg som assistent. Ble så og si satt ned fra dag en. Det ble en runde med de øverste "sjefene". Ble først 50% sykemeldt pga bekkenløsning, og derretter 100% etter 1,5 mnd.

Etter mye tull med lønnslippene så avtalte jeg en time med med en på lønningskontoret. Da vi satt der og klødde oss i hodet, kom han frem til plutselig at jeg skulle jo ha sykepenger fra da jeg jobbet 50% assistent + 50% ped.leder. Var i den stillingen da jeg ble sykemeldt første gang.

Gjett om det var kjekt å høre :o)

Så nå får jeg utbetalt resterende beløp av trygdekontoret, som sykepenger.Og vil etterhvert få samme beløp i permisjonspenger.

Det ble litt rotete dette her, men det jeg vil frem til jenter, er at pass på at dere får det dere skal ha, og særlig hvis dere får "mindre" vakter pga sykemeld o.l.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...