Gå til innhold

Hjelp meg med halsbrannen min..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei

Jeg er dronningen av halsbrann, og har hatt uante mengder i alle mine tre svangerskap. Nå venter jeg tvillinger, og situasjonen er IKKE noe bedre av den grunn - tvert imot.

Gaviscon er det eneste av medikamenter som fungerer på meg. Både flytende og tabletter er stygt som fy, men alternativet uten er ikke til å holde ut.

Kan også tipse deg om å spise vanlige mandler. De smaker adskillig bedre enn Gaviscon, og har faktisk hjulpet meg masse.

Det er ihvertfall verdt et forsøk!

jeg bruker aflurax.

det funker for meg. ikke smaker det sååå j**** heller, i allefall ikke hvis du knuser tabletten først, og tygger pulveret og svelger unna!! ettersmaken varer ikke lenge heller.

det som er fint med aflurax, er at det danner et skum som legger seg på toppen av mageinnholdet, og da blir det ikke sure oppstøt!! (bare pass på at du ikke drikker noe særlig etter at du har tatt dem, for da blir skummet "vannet" ut!!)

lykke til!!

Hei

Både Link, Aflurax og Gaviscon skal danne et skumlag på toppen i magesekken, slik at syre ikke kommer oppover i spiserøret når man legger seg ned.

Jeg har prøvd dem alle - og synes definitivt at Gaviscon er den mest effektive (faren min sliter også med reflux, han har sverget til disse i mange år)

Hvis du synes Lovehearts smaker greit - så ligner smaken litt på det.

Link smaker mint og Aflurax litt syrlig.

Anbefaler tyggetablettene - ta to om gangen og knas løs (de skal knuses godt til skumi munnen FØR du svelger) og så kan du pusse tennene etterpå, da forsvinner smaken dersom du ikke synes om den.

Det er ikke det artigste jeg gjør - men sikrer nattesøvnen, og hva gjør man ikke for ett par timer med Ole Lukkøye !

Lykke til !!!

Annonse

Har helt j... halsbrann jeg også. De siste dagene har det aldri stoppet, har halsbrann selv når jeg spiser, plagsomt.

Bruker til vanlig melk, mandler, nyco og gaviscon tabletter (flytende høres ekkelt ut). Gaviscon smaker i nærheten av lovehearts, men synes bare det hjelper mot moderat halsbrann, så de siste dagene har jeg tatt alt i hop hver dag, men har likevel halsbrann til alle døgnets tider. Er jeg våken, så går det jo an å tygge en mild tyggis, det roer det litt (inntil man kvitter seg med tyggisen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...