Gå til innhold

Kan man velge om man vil sette inn 1 el 2 egg?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært til konsultasjon enda, å er helt grønn...

Vil så gjerne sette inn to ( hvis jeg er så heldig at to blir befruktet da), men har lest om flere som har satt inn ett...

Lurer på så mye rart, å klarer ikke helt å vente til jeg skal til porsgrunn på torsdag! Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Hei! Pga mange tvilling og trillingfødsler har det kommet nye regler fikk jeg beskjed om på Rikshospitalet. Dette medfører at man bare får satt inn et egg, ved fryseforsøk derimot får man 2 egg dersom eggene har overlevd opptining. Jeg har nå hatt mitt 3. forsøk, og da setter de inn 2 egg, dersom befruktningen har gått bra selvfølgelig. Jeg ville gjerne ha 2 egg ved mitt 1. forsøk, men fikk beskjed av legen at det ikke var opp til meg å velge. De mener at det kan oppstå mange flere komplikasjoner ved flerlingfødsler.

Så jeg tror nok dessverre ikke at du kan velge 2 egg.

Lykke til!!

Det har også med alder å gjøre, er man under 35 år, og det er 1. eller 2.forsøk så setter de inn bare ett. (Vi er også i Porsgrunn). Men tror det har noe med hvor mange egg som blir befruktet også, uten at jeg sier det for sikkert.

Lykke til, i Porsgrunn er det helt topp å være. Alle er utrolig søte og greie der!

Vi fikk satt inn to egg (uten at de spurte oss, men vi var ikke i mot det). Grunnen til at de satte inn to egg på oss, var nok at de var ganske sikre på at det ikke var så stor sjanse for tvillinger, da eggene var av dårlig kvalitet. Vi var da 28 og 29. Nå er vi 29 og 30 og igang med 2. IVF. Skal på uttak på mandag. Vi kunne gjerne tenke oss to egg igjen, men hvis de er av veldig god kvalitet, setter de bare inn ett. Dette er på Riksen.

Hei Tese ,

torsdag for litt over en uke siden var vi i Porsgrunn og satt inn 2 flotte egg!! Vi ville gjerne ha to hvis det var mulig , og fikk ønsket vårt oppfylt. Hadde 9 egg , og fikk da to inn og 7 på frys. Og det var bra kvalitet på begge egga vi satt inn.

Dette var første gang for oss også. Har hørt at de gjør forskjellig på de andre klinikkene , men kanskje også fra par til par? Spør om det er mulig da vel , det gjorde jo vi og ruger spent på egga mine....skal til porsgrunn på UL på torsdag....sukk gruer meg skikkelig..

Lykke til !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...