Gå til innhold

SF mål for stort, Tvillinger?? (Samme som 2. trimester)

MammaDilla

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke slutte å lure på om der er to. Var på ul i uke 18. Er 27+4 i dag. SF mål ligger 5 cm over kurven. (32 cm) og har lagt over kurven siden uke 19. Jeg kjenner liv på begge sider. Det kan bevege seg på hele høyre side og plutselig på venstre side, og noen ganger samtidig.. Jeg vet det er uvanlig å ikke oppdage tvillinger i uke 18, men dog..

Så det jeg lurer på: Er det flere her med bare en i magen som kjenner liv flere steder i magen? Og er det flere som i tillegg har litt stort SF mål?

Hadde jeg lagt veldig på meg over alt, skulle jeg forstått at magen ble så stor, men nå er det kun magen som har vokst hos meg.

Ble litt langt, men blir glad om noen svarer...

Fortsetter under...

Hei Huldra

Trur nok at sjansen førr at du har to i magen e relativt liten, i og med at de ikke oppdaga det på ultralyden.

De aller fleste tvilling-svangerskap avdekkes jo der.

Sjøl vente æ tvillinga i desember, og har to "enkelt-barn" fra før av. Æ oppleve nok at svangerskapet no e andeledes enn de to forrige, bl.a med at magen ble fort stor. Opplevelsen med å kjenne liv på begge sider av magen samtidig e åsså ny førr mæ i detta svarngerskapet.

Ser likevel at andre tvillingmammaer har det på motsatt vis, bl.a ved at de ikke har spesielt stor mage osv...

Vet faktisk om to tilfella i mitt nær-miljø der tvillinga ikke ble avdekka før fødselen va igang, og det e bare i den siste 5-års perioden.

Så det går jo an at de tar feil - selv i våre daga....

Ønske dæ ihvertfall lykke til, om det no bli en eller to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...