MammaDilla Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg klarer ikke slutte å lure på om der er to. Var på ul i uke 18. Er 27+4 i dag. SF mål ligger 5 cm over kurven. (32 cm) og har lagt over kurven siden uke 19. Jeg kjenner liv på begge sider. Det kan bevege seg på hele høyre side og plutselig på venstre side, og noen ganger samtidig.. Jeg vet det er uvanlig å ikke oppdage tvillinger i uke 18, men dog.. Så det jeg lurer på: Er det flere her med bare en i magen som kjenner liv flere steder i magen? Og er det flere som i tillegg har litt stort SF mål? Hadde jeg lagt veldig på meg over alt, skulle jeg forstått at magen ble så stor, men nå er det kun magen som har vokst hos meg. Ble litt langt, men blir glad om noen svarer...
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Heisann... Jeg ligger litt over, men ble målt sist i uke 24, så vet ikke hvordan jeg ligger an i forholdt til deg nå. Jeg har liv på begge sider, helt i ytterkantene. Men det er fordi babyen ligger i tverrleie. :-) Føles som to her til tider også, men er bare en :-) SF målene er jo ikke bare babyen.. er jo fostervann og sånn også. Kan jo være du har mye fostervann.
snartmammapåny Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 vet ikke så mye om det, men vet at om du har mye forstervann så vil sf-målene være over gjennomsnittet. Det vil og føre til noen ekstra kg på kroppen;) eller på magen da;)
MammaDilla Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2006 Jordmor mener jeg ikke har for mye fostervann da det er lett å kjenne på magen min. Babyen ligger ikke på tvers for ribbeina mine får virkelig gjennomgå.. Men kjenner allikevel liv overalt i magen... Skal til jordmor på tirsdag. LUrer på om jeg skal be om en ekstra ul. Er jo ikke brare bra hvis det faktisk er for mye fostervann...
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg ligger litt over det grønne feltet på kurven og har gjort det hele veien. Og jeg kjenner liv både her og der- føles som bebbisen er overalt i magen.
En liten mamma Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg ligger også litt over den røde streken på kurven. Legen min sier at vi gravide ikke skal være så opphengt i å være som alle andre, hvert svangerskap er ulikt! Den røde streken er et gjennomsnitt, ikke en fasit -og for å komme til et gjennomsnitt må noen ligge over og noen ligge under! Det viktigste er at de ser at vår egen strek blir jevn, at magen vokser riktig og nok i forhold til seg selv! Jeg kjenner også liv overalt i magen, den lille tulla mi spreller og turner som bare det! Har sagt til min kjære flere ganger at en skulle tro det var flere enn 1 der inne. Men vi har vært på 4 UL, så det skal litt til at det ikke var blitt oppdaget! Og det er jo ikke så rart at en kjenner liv overalt egentlig, babyen har jo ikke akkurat stor plass der inne lengre!
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Hei! Jeg har hatt sf-mål over det grønne feltet de to siste gangene, og jeg ble sendt på en ekstra UL pga dette. Synst det var flott at de ville sjekke opp i grunnen til det høye sf-målet. Jeg var 26 uker da. Jeg tenkte også at det kunne være to, og dette ble jo bare forsterket ved at jeg kjente liv flere plasser i magen samtidig. Men da jeg kom inn på UL så var det bare en baby, passelig mengde fostervann, og alt sto bra til. Grunnen til det høye sf-målet var at babyen er stor. Pluss at jordmor sa at det ikke var mulig med dagens teknologi å unngå å se om det er en eller to babyer der inne på den ordinære UL. Det gikk ann før i tiden da de brukte røngten, men hun mente det ikke skulle være mulig med UL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå