Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 hvor mye veide deres barn på 6-ukers kontrollen? Er så redd for at gutten min er alt for stor. Så ei lita jente i går som er 2 uker ELDRE enn min men som virket til å være HALVPARTEN så stor som gutten min.. hjelp...er redd jeg får "kjeft" av lege/helsesøster når jeg skal på 6-ukerskontroll på mandag.. *nervøs*
24timersmamma Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Hei! Så lenge vekten går oppover, tror jeg ikke de "kjefter" enda! Var på 6-uker for en drøy uke siden, og da veide "Småen" min 5480. Fikk masse skryt, fordi vekten går rett til værs. Virker som om det er det de fokuserer på, at han/hun legger på seg bra, enn om de er store eller små. Min Oscar veier bra mye, men har strekt seg også, og jeg synes han er bare superskjønn, så jeg bekymrer meg evt ikke så mye om jeg får litt "kjeft". Det kalles babyfett av en grunn. Alle de jeg kjenner som har sett ut som plugger har tatt det av igjen når de begynner å bli mer aktive og strekker seg. Lykke til på kontroll!
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Hei. Han var 4,5 kg når han ble født. 1 mnd + 2 dager veide han 5,6 Når han var 7 uker veide han 6,3 Nå er han 6 mnd og veier 9,6 kg. Han veier mye, ja. Men hs synes han er sååååååå fin i kroppen sin. Kraftig, men ikke tykk. Hvor mye veide gutten din når han ble født ? Jeg også så andre babyer på HS som så ut til å være halvparten så små som gutten min, men det jevner seg mer ut etter hvert. Gutten min er fortsatt størst på barselgruppa mi men de andre kommer etter. Ikke vær redd for å få kjeft, får din mme eller mm ? Min har fått mm i 3 uker og kun mme etter det og har ikke fått noe tilsnakk om at han veier for mye.
Made in Japan Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Har en stor gutt, han var 5600 og 59 lang. Fikk ikke kjeft, tror ikke noen får det. Skal være glad han legger på seg og ikke omvendt, alt er nok helt fint med gutten din. Husk at noen er høyest i klassen...
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Var 3705g ved fødsel, 3510g ved hjemreise og ved 6 ukerskontrollen (var da 5,3 dager) 5255g :-)
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Kom oss ikke på "6-ukers" før minsten var 8 uker, men da var han 7630g (og 63,5cm). Fikk bare høre at de syntes det var flott å se unger som vokste seg så store og flotte bare på morsmelk.
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Så lenge han legger godt på seg er det ingen problem! Jenta mi var 4 kg da hun ble født og bare 4,8 på 6 ukers kontroll (som var da hun var 7 uker...). Skal si jeg har stresset mye med at hun skal legge på seg og også fått mye pes fra hs om at hun må legge mer på seg. Hadde vært overlykkelig om jeg hadde "problemet" ditt;-) Babyer skal jo være "tykke" og gode!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg fikk masse skryt hver gang jeg snakket med hs, Først på hjemmebesøk, så 2 uker etter på kontroll og på 6 ukers kontroll ( var litt over 7uker ) veide hun 5620, da hadde hun lagt på seg 300g i uken siden vi kom hjem fra klinikken. Det er godt de har litt å gå på hvis de skulle bli syke. Datteren min har bollekinn og en deilig dobbelthake, og så har hun noen deilig valker på lårene.. Gikk på vekten med henne idag, og ifølge min vekt er hun nå 6,5kg 2,5måned.. De skal være litt "knubben", men så vokser de jo også i hvert sitt tempo. Du trenger ikke være redd for å få kjeft:-) Er jo godt at han vokser bra:-)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Hei! Nå var ikke Lukas noen tungvekter da han ble født,men da han var på 6 ukers kontroll veide han 4165 g og var 57 cm lang. Ved fødsel veide han 2893 g og var 49 cm lang. Så lenge den lille holder kurven sin så er det ikke noe å bekymre seg for:O) Kanskje den lille jenta var liten ved fødsel?
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Min lille klump var 3220 da hun ble født. 6 uker senere var hun en kjempeklump på 6020 gram. Hihi! Jeg var også litt redd de skulle si hun var for feit eller noe, men på helsestasjonen sa de heldigvis bare at hun var kjempefin. Og hun får bare morsmelk, så jeg overforer henne jo ikke. Hun er bare slik.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 jeg er en type som stresser sånne ting-nesten alltid uten grunn! jeg gir MME, og har vært opptatt av at lillegutten skal få drikke til han er mett, sånn som de fleste barne som får MM gjør. Derfor er jeg litt redd helsesøster skal si jeg skal begynne å begrense maten. Men det skal nevnes at INGEN har kommentert at han ser FOR stor ut. han er virkelig bare driiiiitsøt, og ser svært sunn ut! tipper jeg stresser litt uten grunn.. Hun jenta som jeg nevnte så så lita ut, var ca 3500.. ikke spesielt liten.. Det går nok kjempebra på mandag! Gleder meg egentlig også! *ikke så nervøs lenger*
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 Min lille (eller store skatt) var 58cm og 5995gr på 6-ukerskontrollen. Hadde lagt på seg nesten 2kg siden fødselen, men fikk bare skryt; "han er akkurat som han skal være". - Bare glad jeg, betyr jo at melka mi inneholder det han trenger og er nok for han!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Vesle Emma veide 3510 gram ved fødsel, 4900 gram ved 6ukers kontroll og 5380 gram da hun var 2 mndr! Elias veide 4100 gram da han ble født, 5500 ved 6ukerskontrollen og 6600 da han var 2 mndr. Alt er individuelt - så lenge gutten din er fornøyd og har det bra, skal du ikke bekymre deg =)
Happy Ignorant Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 Lillemann veide 3360g ved fødsel og var 51cm, på 6-ukerskontroll veide han 5700g og var 58 cm, en uke etter er han 60 cm og veier 6006g. Bare skryt fra hs, og fortsett å gi han pupp så ofte han vil ha. Jo "tykkere" jo bedre, så lenge han bare får mm, sier de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå