Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Gutten min la bare på seg 30g forrige uke så jeg blir litt bekymret. Føler ikke han spiser så mye lenger. Bleiene er ganske våte, men ikke like våte som de var før. Han virker fornøyd, skriker lite og er våken og følger med på verden. Hvordan kan jeg vite om han får det han trenger eller om jeg faktisk har for lite melk? Han er 2 mnd og har lagt på seg 2,5kg siden han ble født, så jeg er ikke bekymret for den totale vektoppgangen hans... enda ihverfall...
Expat Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Den vanlige pekepinnen er 5-6 ordentlig våte bleier per døgn, god vektoppgang og generelt godt humør. Hva sa hs til tilstanden? Pass på, se etter hva som foregår. Kan barnet ha tanfremmbrudd? Er den reduserte vektoppgangen midlertidig? (Vei igjen om en uke!) Blir du bekzmret er det lov å ringe hs om råd! Det er også en mulighet at barnet ditt er blitt flinkere til å spise fort, og at det kan være lurt ved neste veiing å veie før og etter et måltid for å se hva som kommer ut! Spiser barnet mindre en før er det viktig at du opprettholder produksjonen med pumping. Dette kan med hell gies til barnet med kopp, da slipper du sugeforvirring. Hvis han ikke vil ha kan det fryses i dobbeltpakkede fryseposer.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Hs mente det ikke var noe å si på tilstanden hans (men han sov hele tiden mens vi var der, så det kan hun vel egentlig ikke vite...) Han har ikke 5-6 ordentlig våte bleier per døgn, men 4-5 ganske våte. Er det lite?
Expat Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Kanskje, se det an litt! Og bruk dentinox på gommen nede hvis han sikler masse...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Takk for svar Expat. Tror ikke det er tenner, men har dentinox hvis jeg skulle trenge det Får nok begynne å pumpe etter måltidene, kanskje det blir bedre da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå