Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...for store pupper til å amme jeg! Herregud for et opplegg altså!

Amma han den første uka, det gikk sånn ok det.. Men så har jeg fått stefflokokker og har pumpa meg og gitt på flaske i 2 uker nå fordi jeg er så ekstreeeeemt sår.

I går og i dag har jeg prøvd å legge han til den ene puppen (som ikke er SÅ sår) men den er jo nesten større enn hodet hans jo!

Han suger seg fast, men han får jo ikke puste for hele nesen hans blir dekket..

Hvis noen trenger litt større pupper så donerer jeg gledelig vekk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å hold en finger mellom nesen hans og brystet ditt. Da får han puste. Har selv ganske store pupper selv, men med litt teknikk går det:-)

Skrevet

Sikkert mange som vil ha litt *fnis*, men har mer enn nok selv..

Eg holder den ene fingeren foran nesen til jenta mi slik at ho ikkje skal bli "kvalt". klarer ikkje holde henne med bare en arm så eg må legge en pute under henne, så eg ser rimelig uproff ut når eg ammer..

Men du er jammen flink som står på på tross av steff. og sårhet :-)

Skrevet

Jeg har også noen gigant-pupper, vi har bilde der hodet til bæbis er bittelite ifht puppen. I tillegg har jeg store brystvorter, ei av jm på sykehuset sa at de var litt for store nesten, for man skal jo ha mest mulig av brystvorta inn i munnen på bæbisen.

Nå er han 3 mnd og alt har gått seg til. Puppene er litt mindre fordi de har stabilisert seg ifht hva han spiser og hele brystvorta får jeg ikke inn i munnen hans, men det går bra likevel.

Stå på, flinkis, og hold finger ved nesa som de andre sier. Husk å lufte puppene innimellom og smøre siste rest av morsmelka på når de er såre. For meg hjalp det også med brystvortekrem fra Avan, ingen av de andre. Hvis du kan med steff. da...Lykke til.

Skrevet

Ja, det går seg nok til, men det er et jævla mas..

men jeg skal reise til bergen om 10 dager, hadde vært greit å ha maten på seg liksom.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...