Gå til innhold

forlovelsesring/giftering....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på en forlovelsesring men så har jeg også veldig lyst til å få ringen i kirken!!!

Hva gjorde dere?

Har dere begge deler?

Hvordan ser da forlovelsesringen ut kontra gifteringen?

har og tenkt litt på å kjøpe en helt enkel forlovelsesring og så smelte den om til giftering når den tid kommer!!!

Tror nemlig det kan gå en god stund før vi gifter oss!!

Kan vi være ringforlovet og samtidig dgi hverandre ring i kirken?

Mange spørsmål dette!!!

Håper noen tar seg tid til å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke forlovet oss enda, men vi har planer om å kjøpe sølv ringer (mye billigere) til forlovelsesringer. Og når vi skal gifte oss skal vi kjøpe ringer i hvitt gull som vi skal ta på første gang i kirken ( så klart må de prøves først da)...

Hmm vet ikke om jeg fikk svart på spørsmålet ditt:)

Klems:)

Skrevet

Det er mange som bruker forlovelsesringer til gifteringer også. De får bare gravert inn bryllupsdatoen i ringene også. Mange får pusset ringene slik at de blir som nye til den store dagen.

Andre kjøper egne gifteringer. Noen bruker da begge ringene, andre smelter om forlovelsesringene til et anheng til smykke.

Skrevet

Hei.

Når vi forlovet oss fikk vi håndlavet ringer i Danmark i 18 karat gull.Samtidig tok vi ut gifteringer som også er håndlavet i 18 karat gull. Gifteringene hentet vi da ikke før 4 år etter vi forlovet oss :) Da vart dem tilpasset og gravert. Gifteringene er meget spesielle og min er isatt en 20 carat diamant. Jeg bruker begge ringene nå og jeg har fått isatt en såkalt "stjernehimmel"(7 diamanter ) i forlovelses ringen min(morgengave).Min forlovelses ring betyr utrolig mye for meg så jeg hadde ikke klart og smelte den om eller la være å bruke den :)

Mvh

Skrevet

vi bruker bare samme ringen....pga den er så pass ny.... bare skrev inn både forlovelsesdato og bryllupsdato

Skrevet

Veldig mange blir både forlovet og godt gift med samme ring. Man sørger bare for opp-pussing og inngravering av bryllupsdato rett før bryllupet.

Skrevet

Vi skal bruke forlovelsesringen vår til giftering.

Gravere inn ny dato til den store dagen.

Skrevet

så flott med mange svar da! tuuusen takk!

men et lite spørsmål til:

dere som bruker samme ring til forlovelse og gifting:

tar dere den av da før dere går inn i kirken og så setter den på igjen der inne?

Liker så godt det ritualet med å gi hverandre ringene i kirken!

men vil som sagt også ha en ring når vi evt. forlover oss!!!

Skrevet

En annen variant, som jeg vel egentlig burde hinte din fremtidige mann om er denne.

Han frir og gir deg en en-stens diamantring som forlovelsesring. Du bærer denne på høyre hånd til dere gifter dere, flytter den over til venstre hånd og dere setter på dere gifteringer på høyre hånd begge to i kirken.

Lykke til :-))

Skrevet

Eg har begge deler, fordi det er heilt standard prosedyre i Mexico.

Fekk ein kvitt gull/diamantring (med stor diamant... hihi) som forlovelsesring og så har vi gifteringar i kvitt gull (som også vart kjøpt i Mexico, MYKJE billegare)

Hadde ikkje forventa det, men slik er jo mannen min *mmm*

Forlovelsesringen min er litt smalare og "høgare" enn gifteringen, elles ser dei ganske like ut bortsett frå diamanten. Gifteringen er heilt slett og vanleg - det synest eg er finast.

Mannen min har berre giftering.

Skrevet

takk nok en gang for svar!!

men klarer fremdeles ikke å bestemme meg...men kanskje det ikke er opp til meg??:)

Fikk i julegave i fjor en ring ser dere...hvitt gull med 1 sten som står sånn opp vet dere.....egentlig hadde den passet fint til forlovelsesring men nå går jeg jo allerede med den!!!

hehehe....virker som om dette er et kjempe problem for meg men det er nok bare jeg som har hengt meg opp i det.

Skrevet

Her var det bare jeg som hadde forlovelsesring. Han gikk ned på ett kne og dro fram ringen og da vi likevel gifta oss ganske raskt (15mnd etter frieriet) fikk ikke han forlovelsesring.

Så jeg har forlovelsesring på venstre hånd og giftering på høyre mens mannen min bare har gifteringen på høyre...

Forlovelsesringen er helt enkel i sølv med en liten dimant i og gifteringene er helt enkle, glatte gullringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...