Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Hva skal jeg gjøre? Er det skadelig på noen måte? Han er frisk og blid, men nekter å spise mat, vil bare ha pupp... Er redd han ikke skal få nok næring. Jeg prøver alt, tilbyr han brød og middagsglass, grøt har han nektet lenge nå.
Gjest_1001 Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 jeg tror ikke det er så altfor farlig. Men du kan kanskje gi litt jerntilskudd for å være på den sikre siden. For det er jo jernet de trenger mer av når de blir 6 mnd+ Min spiser foreløpig heller ikke så altfor mye. Han tar mellom 5-30 ml til ett måltid. 30 ml tar han kun en sjelden gang da. Men helsesøster sa at jeg ikke skulle bekymre meg og at vi kunne ta det opp når han skulle inn til 7 mnd kontroll om det ikke bedret seg. Jeg har prøvd med smaksprøver i 4 uker nå. Ihvertfall mener helsesøster at det er bare til å tilby dem mat 4 ggr daglig til faste tidspunkter, om barnet tar litt til hvert måltid trenger jeg ikke bekymre meg. Og om det er noe barnet ditt foretrekker kan du godt bare tilby dette produktet en periode sier hun, men min ble fort lei da, kan være din er anderledes. I dag får min faste måltider 4 ggr daglig Grøt klokken halv 9 Frukt klokken 12 Middag halv 4 Grøt halv 7 Og da har jeg prøvd pupp før måltidet Pupp etter måltidet Litt pupp før og litt etter Men det er ikke lett å bli klok på hva som funker best. Jeg heller mest på litt før og litt etter for da er han ikke så sulten at han ikke har tålmodighet, men han er heller ikke så mett at han ikke orker. Ble du noe klokere eller?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2006 Ja takk for svar. Men tror ikke det vil funke med litt pupp før, han tømmer brystet og er fornøyd. Hmmm... får bare prøve litt hardt i dagene fremover med faste tider som du sier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå