Gå til innhold

Desember: Hvordan gjør dere det med fluor?

Anbefalte innlegg

Her har Marekattungen 2 tenner, som hver morgen og kveld blir pusset litt med barne fluortannkrem, bittelitt.

Noen sier at en allerede nå bør gi barna fluortanelett, knuse og gi. Mens andre sier NEI, de skal ikke ha.

JEg var hos tannlegen i dag (NULL HULL!!) og spurte om nettopp dette.

Tannlegen sa følgende:

Det er mer enn bra nok å pusse litt med tannkost og evt pittelitt tannkrem nå, fluortabelett behøver man IKKE begynne med før melkeJEKSLENE kommer.

Dersom man gir ungene for mye fluor nå, KAN det føre til missfarging av de permanente tennene, da de dannes nå.

Minste gutten hennes er 1 1/2 og han får ikke fluor, og ikke hver dag tankrem på heller.

Vel, de lærde strides vel om detta også.

Men dette sa iallefall tannlegen min i dag.

Fortsetter under...

Even får fluortablett. Har han på fanget mens han suger på den sånn at jeg følger med om han svelger den hel eller ikke, for da er jo vitsen borte.... Han blir så rar i fjeset når han får den. Er sååå nøye med å ikke åpne munnen sin, for da vet han at den ramler ut:-) Det var dem på apoteket som anbefalte meg å begynne nå. Det står jo fra 6mnd på boksen også..........

Har sånn Postmann Pat tannkrem fra Zendium her, der er det bittelitt fluor i. Dypper bare de fremste bustene nedi tuben før jeg pusser.

Og Even smaker og smaker på det når jeg pusser, det er litt morro.

Så synger vi puss puss så får du en suss, og han susser etterpå han. Morro liten klump det der.

Må innrømme at det er ikke alle kveldene jeg husker å pusse hans tenner, men det er de fleste i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...