Gå til innhold

Dere med flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og har fått dem tett slik at dere har storesøsken i barnehagealder... Har dere tatt storesøsken ut av barnehagen for å ha dem hjemme nå som mor allikevel er hjemme i permisjon?? Hvordan funker dette isåfall for dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*sniker meg til å dele min erfaring*

Hører ikke til her inne, men......

Eldste var 3,5 år når lillebror blei født. Hun gikk da 100% i bhg, gikk ned til 60%. Det fungerte best for oss.

Eh... dette er 9 år siden da :)

6 år seinere (hadde da 2 skole barn) kom mini, og 11 mnd etter han kom minsten, hadde begge hjemme til dem var nesten 2 og 3 år.

Mini er nå 60% i bhg og minsten 100%

Skrevet

Jeg tok datteren min i 50% plass da jeg gikk gravid og ble utslitt. Hun kjedet seg sååå mye!

heldigvis fikk jeg 100% plass igejn fra januar pga de bygget ny bhg.

Jeg har henne hjemme en gang i blandt, men som sagt hun bare kjeder seg. Hun trives så godt i bhg og vil gå dit.

Skrevet

2åringen har 100% plass i barnehage. Hun trives godt med det, og hun er veldig opptatt av faste rutiner, så vi har holdt på hennes rutiner etter at lillegutt kom til verden for snart 6mnd siden.

Jeg synes det er veldig krvende med to små barn, jeg. Og føler at jeg virkelig trenger de få timene på dagen for meg selv, når junior sover. De dagene jeg har hatt begge hjemme, synes jeg det er vanskelig å få gjort stort, og jeg føler i blant at det blir litt kvelende mye barn... 2åringen er sjalu og vil ha mamma for seg selv når hun er hjemme. Etter at hun ble storesøster, har hun ikke villet gå lenger vekk fra mamma enn ca 2 meter... vil ikke engang besøke besteforeldrene som bor i nabohuset.

Så hos oss, fungerer det best for både meg, junior og 2åringen at hun er i barnehage.

Skrevet

Enig med Elin og Tøffingene her i at det er lite å få gjort hjemme med to små barn. Lillemann her er 2 mnd, og Vesla 1,5 år. Vi gikk opp fra 40% til 60% i bhg etter at Lillemann ble født. Den tiden jeg har når han sover de tre dagene, trenger jeg enten til å gjøre ting i huset, for meg selv eller til å bare hvile. Nå liker hun seg også veldig godt i bhg, og det blir altfor kjedelig for henne her hjemme. Etter at barna har lagt seg på kvelden er jeg som regel for sliten til å gjøre noe.

Skrevet

Lisa er 2 år og Vegard er snart 2 mnd, man kan vel deffinere dem som relativt tett? :)

Jeg fikk 50% barnehageplass til Lisa denne høsten. Hun begynte tre uker før babyen ble født. Hun er i barnehagen hver mandag og onsdag og annenhver fredag. De andre dagene er hun hjemme med meg og babyen.

Dette fungerer fint for oss, selv om hun blir litt misunnelig når nabojenta som er like gammel som henne, er i barnehagen hver dag. Jeg vil ha henne litt hjemme med meg, men det er deilig de dagene hun er i barnehagen. Det er da jeg får gjort noe i huset. De dagene hvor jeg har to små hjemme, er fulle av bleieskift og mating:)

Skrevet

Har ca 2 år mellom alle mine 8 og har alltid hatt de under skolealder hjemme når jeg har hatt permisjon. Har funket kjempefint det.

Skrevet

Storebror går tre dager i uka i barnehagen! Det trenger han, synes en må ha begge hjemme litt også, hva er ellers vitsen med flere barn??

Skrevet

Storesøster var 21 mnd då minst kom. Skulle egentlig begynne i barnehage den mnd som babyen vart fødd, men vi har utsatt det. Så no har eg begge heime. Det går veldig bra, men får ikkje gjort så masse. Må berre senke mine forventningar til ei "super.humor". Er ikkje travel i den forstand at eg spring masse, men eg må enten vere med den eine eller den andre, slik at lite husarbeid blir gjort.

Får berre ha det slik litt, og kose meg med dei små. Det er no vi har denne fine tida, og eg får den ikkje igjen. Om huset ikkje er strøkent heile tida, trur eg ikkje det gjer all verdens. Det viktigaste er at det er reint og barna har reine klær, og at vi har det bra ilag!!

Dagane prøvar eg å vere mykje ut og farte rundt og besøke folk. Har masse familie som eg no får tid til å treffe. Får jo ikkje gjort noko heime likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...