Gå til innhold

Abort hadde vel vært bedre for en del av dere tror jeg!

Chicalita

Anbefalte innlegg

Dette MÅ jeg bare svare på. Her skinner det jo tydelig gjennom at du føler at du har kastet bort dine talenter da du ble ung mor som 20-åring, og er redd datteren skal gjøre samme "feil" som deg.

Eller var du mye bedre enn henne som 20-åring, og mestret det å bli mamma helt perfekt?!

Unge jenter lærer ikke "å tenke seg om" ved at slike innlegg som hovedinnlegget ditt havner inne på en side hvor det ikke har noe å gjøre.

De lærer IKKE av at mødrene skulle true med tvangsinnleggelse på psykiatrisk om de skulle være så dumme at de kom hjem og fortalte at de ønsket å bli gravide.

Ønsket om å få barn kommer helt naturlig, noen mennesker ønsker å få barn allerede som 12-åring, andre ønsker det ikke før de er godt over 30.

Man er da ikke dum fordi dette ønsket kommer tidlig, det er noe som kalles instinkt og er vanskelig å styre.

Jeg er bare 22, men jeg har også lært underveis. Jeg ble mamma en mnd før jeg ble 18.

Hadde jeg fått leve om igjen, så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke ville gjort det samme.

Jeg har i løpet av årene siden jeg var 15 opplevd MYE.

Nøyaktig hva skal jeg ikke komme inn på her, men jeg har nok opplevd mye mer enn de fleste andre på min alder.

Det er erfaringer jeg ikke ville vært foruten, de har jo vært med på å forme meg som person, men det er har vært vonde erfaringer mens de sto på.

Jeg har bl.a opplevd å få et barn som "ikke er som alle andre" og jeg har opplevd å miste et barn halvveis i svangerskapet.

Jeg har opplevd at et forhold over år har blitt slutt, og jeg opplever nå å være i et forhold hvor jeg er elsket og respektert.

Neste år skal vi gifte oss.

Du skriver masse om IQ, men er ikke EQ minst like viktig?

Man kan være verdens smarteste person, men har man ikke EQ så kommer man nok heller ikke særlig langt.

Er det EN VIKTIG TING mine erfaringer har lært meg, er det at det ikke er særlig lurt å sitte på sin høye hest og se ned på andre.

Før du vet det snubler hesten og da ligger du med trynet i grusen.

Måten du formulerer deg på er særdeles stygg.

At en kvinne på 38-åring sitter og er så frekk og så fordømmende er skremmende.

Ja, dine erfaringer kan helt sikkert være nyttige å dele med andre, men på den måten du velger å dele dine, så mister de hele poenget og vel så det.

Fortsetter under...

Jeg er helt i sjokk. Orker ikke si noe engang, det her var bare helt sykt spør du meg.

Brød-no (-av alle ting:p)

Min mor fikk lese å sa det må være du som ikke er helt vel bevart. Hun syntes faktisk synd på deg. Det må være grusomt å være så trangsynt og oppmerksomhetsyk som deg.

Er selv 24 og syns det er respektløst av en dame i din alder og sitte å rakke ned på de som sitter her inne med et lite barn i magen!!! hva vet du om bakgrunnshistoriene deres??? Ikke en dritt og da syns jeg faktisk du kan holde deg for god til å si noe også!!.. Du snakker til de under 18...

Min mor og pappa giftet seg når mamma var 17(!) år gammel, to dager etter hun fylte 18 fikk hun meg. Nå er mamma 42, er fremdeles gift med pappa og de har 6 flotte barn sammen!! Men etter det du sier burde mamma tatt vekk meg, og heller tenkt på andre ting som utadnning osv!! Mamma har gått mye skole hun selv om hun har født barn som perler på en snor!!!!

Livet stopper faktisk ikke opp selv om man får barn som ung, man må bare ta litt andre veier i livet som kanskje er litt mer humpete, men jammen går det fremover for de unge mødrene også!!!!

Tror nok at 99% av de som blir mødre i ung alder modner med svangerskapet og gir sine barne et like godt og fullverdig liv som en på 35!!!!

Jeg selv og sambo har vert sammen i 9 år! Jeg var nesten 15 når jeg traff han og vi er fremdeles sammen, har hus og bil, hund to katter og første mann på vei ! :)

Ønsker alle andre unge gravide her inne lykke til med svangerskapene og nyt det :) Ja det blir nok noen tøffe tider, men de tror jeg nok en får uansett om man er 16 eller 26 år!!!!!!

@nnis:

Halleluja til deg!! =)

Så godt å høre sånt altså!! *varmer hjertet mitt* :)

Selv er jeg 18, 19 når vesla kommer, sambo er 22, vi har leilighet,bil og økonomi til dette, og begge familiene er kjempeglade og gleder seg noe vanvittig! Er så trist å få høre sånn: "Nei, du er 18, så du har ikke nok livserfaring til å bli mor", hver eneste dag her inne på Ung&Gravid..

Hva i alle dager er det du innbiller deg??

Du hadde sendt datteren din på psykiatrisk dersom hun hadde ønsket seg barn i en alder av 16-17?

Er du syk i hodet ditt????

En gammel megge som sitter her å rakker ned på de som har får planlagte barn i ung alder...

Se å få få ræva de ut herfra!!!!! Du har ingenting du hverken skal ha sagt angående dette, eller gjort! Det angår ikke deg!!!

Dersom du mener at vi bare er barn, må jeg si at du har en ganske syk tankegang som sitter å rakker ned på oss "småjenter"....

Når alt kommer til alt kjenner du INGEN av oss...

"Abort hadde vert bedre for en del av dere" Så langt ser jeg bare sett EN!!!!!

Annonse

For all del, la vær og svar denne forbannade personen!!!

hun sitter og godter seg for at alle reagerer på innlegget hennes, det er akkurat det hun vil, at dere skal bli fyrt.. OVERSE henne. IKKE SVAR!! mye bedre for vårres del.. og la denne forbannade kjerringen reise så langt til H** .

det har sikkert skjedd noe tragiskt i livet hennes siden hun sitter her og plager unge gravide.. kanskje den der "perfekte" datteren hennes er blitt gravid, og hun er forbannet.. så latt hun det gå ut over oss for datteren hennes vil ikke ha noe med hun og gjøre siden hun ikke støtter henne!! hvem vet? kanskje hun ikke har barn i det hele tatt, at hun bare lyger det på seg, for hun IKKE kan få unger. eller at hun bare er 14 år?!

IKKE SKRIV MER PÅ DETTE INNLEGGET! det blir bare utrivelig..!

PUNKTUM. lag en ny tråd med positive ting, og la den det dumme brøet holde seg unna, og ikke svar henne! plz?

Hehe...ler bare jeg!!

Tror helt ærlig jeg og samboeren min kommer til å holde i sammen...traff han når jeg var 16,fikk sønnen min når jeg var 18,er nå gravid igjen og nærmer meg 22...

Så nei tror ikke jeg blir en alene mor.. =)

Men stakkers deg da...du har jo ikke et innholdsrikt liv da...påstår at du er godt voksen med mer eller mindre voksne barn..men ingen på den alderen ville sunket så lavt som deg..:)

Ha en kjekk dag da ditt brød:)Hihi...

jeg er 18 og samme hva du måtte tro brød.no, så brukte jeg p-piller når jeg var gravid.. hadde absolutt ingen planer om barn så tidlig...

kom som et sjokk på meg og kunne ikke ane hvordan dette sku gå...

men JEG ER STOLT over at jeg valgte å ta vare på barnet og skal ikke gi opp skolegangen osv.. fått meg leilighet og typen støtter opp 100%!skal gi jenta mi et verdig liv=)

for meg var abort utelukket, så sånn er det igrunn med den saken..

Ta og kjerp deg a din j**** (/)W(&!(/%/!"/% faen ta altså!

blir så forbanna på sånne f****** irriterende d**** folk som deg!

du er vell perfekt du da?!? hæ!?

fy faen om du hadde prøvd og si no sånt i tryne mitt skulle du faen meg fått hørt!

jeg er ung,alene og hadde ikke planlagt og bli gravid men jeg står på så godt jeg kan,jobber får og tjene så mye penger som mulig selvom jeg er dårlig både kaster opp og svimer av og vet du hva kanskje abort hadde vært bedre for livet mitt men kanskje ikke får MEG! har vært igjennom en abort før og må få si at det var så grusomt følte meg som en morder rett og slett og jeg slet så fælt med den skyld følelsen at jeg gråt meg i søvn i flere uker!!!!!

min mor var selv ung og alene og jeg har hatt en fantastisk barndom som jeg ikke ville ha byttet mot noe som helst i værden bare så det er sagt!

tror faktisk at mange av oss unge er mye mer ansvarlige..uansett har det egentli ikke noe med og være ung eller gammel men det som teller er om personen har vett i hue!

hei du,leste akkuratt innlegget ditt og må bare si at du aner ikke hva du snakker om,jeg er 16 år og har to barn en nydelig gutt på to år og enn liten prinsesse på snart fem mnd,jeg klarer meg kjempe fint og har to sunne og friske barn som faktisk ikke kunne hatt det bedre.tror du at unge mødre ikke klarer og gi barna sine det de trenger?jeg begynner på skolen igjen til neste år med barna i samme barnehage,så ikke tro at det er umulig og fullføre skole om man er ung mor;helt feil,man tar det bare i en litt annen rekkefølge.du burde virkelig slutte og være så fordommsfull!!!

Jeg sitter og leser igjenom innlegg her inn og tenker, er det rart de "eldre" mener noen er umoden?! Det ene innlegge etter det andre består jo mer av

dritt slenging enn konstruktive tilbakemeldinger.

Jeg er selv kun 17 år å venter en jente om 36 dager, mitt svangerskap var ikke plannlagt og jeg snakker av erfaring når jeg ikke tror abort er noen løsning for jenter som sliter med det psykiske.

Men de fleste unge jenter som blir gravid i ung alder, vokser veldig den perioden man går gravid. Jeg gjord hvertfall det, jeg har vært mer voksen i hode enn mangen av min venner pga alt jeg har opplevd i livet. Å etter jeg fant ut jeg var gravid har jeg vokst ekstremt i hode, man må jo bare det sier jeg til folk som sier det til meg. Men igjen er det ikke alle som gjør det.

Så jeg skjønner at mangen voksene er "beskymret", men kan de ikke bare holde det for seg selv? Noen er klar for det, noen bare bilr det, mens andre bare tror det er rosenrødt. Men ikke døm alle. For selvom vi er ung er vi ikke dum...

Annonse

*Knise* Jeg tror i midlertid NOEN prøvde å få en reaksjon. Men jeg må si meg enig med de aller fleste (Med det mener jeg alle utenom brød.no) at det er uansvarlig å legge et SLIK innlegg noen steder.. Her er det ikke tvil om hvem som er umoden. Jeg gikk på pillen da jeg ble gravid. Er 18 år nå og 19 når den lille kommer. Abort var ikke et alternativ for meg da jeg faktisk har planer for livet mitt selv om det kommer en liten(Du har kanskje vanskelig for å tro det). Men jeg er tydeligvis også voksen i dine øyner så har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt.

Forøvrig så må jeg si til alle dere under 18 som TAR ANSVAR at jeg er i alle fall utrolig stolt av oss;) Alle sammen med barn. Et barn er en velsignelse. uansett hvilken alder det kommer i. Og jeg tror at de som VET at abort er beste alternativ for dem tar abort.. Og jeg tror ikke de som velger å ta ansvar gidder å sitte her å føle seg rakka ned på av en dame som tydeligvis ikke vet hva hensyn er. Et barn som får unge foreldre er faktisk HELDIG!

Jeg er i alle fall glad mamma fikk meg i ung alder. Jeg er nå 18 og mamma er vel et par over 40 så var over 20 da hun fikk meg. Men hun var bare 17 da hun fikk broren min og 18 da hun fikk søsteren min og de har det begge bra. Og det er også bedre å ha en ung bestemor enn å ha en mor som er like gammel som alle andres bestemødre.

Case closed.I'm out!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...