Gå til innhold

dritlei av å koke ting allerede..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har gode råd på hvordan det går litt fortere?

(eller lettere)

Nå har jo jeg vasket ut det værste først, så tatt de i maskinen å så oppi kjelen... å er drittlei. skulle ønske jeg ammet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skylte flaskene og heiv de i en stor kjele.

Skrevet

trenger vel ikke koke hvis du bruker oppvaskmaskin?

Skrevet

vi har brukt oppvaskmaskin siden han va to uke... hs sa det va greit til oss da! å vi koke ikke etter på ! har gått helt fint her!

Skrevet

hmm ja det hadde vært deilig å bare bruke maskin... med må den ikke vaske veldig varmt da? vet ikke om vår gjør det...

Hvor lenge er det egentli annbefalt å koke det?

takk for svar forresten :-)

Skrevet

Vi har en datter på 5 mnd, og har aldri kokt flasker etter hvert bruk. Kun av og til innimellom... Det har gått helt fint her, men så har vi varmt vann som nesten koker mens det renner ut av springen da..Hehe..Det er kjempevarmt..

Skrevet

har sånn kjempevarmt rett fra springen vi å.. får brannsår av det når jeg glemmer å sjekke om den er på varmt.. ikke deilig

Skrevet

ja, er sånn vi og har det...så da bare vasker vi flaskene med vann og zalo, med flaskebørste etter bruk. og koker innimellom... har gått helt fint her hvertfall...:o)

Skrevet

Hvis du ikke ammer, så blir det jo endel flasker hver dag... Skulle jeg ha vasket så mange flasker, så tror jeg kanksje at jeg hadde investert i en "flaskekoker". Men jeg vet ikke hvor mye den koster og om det er noe tidsbesparende... :o)

Skrevet

Hold ut :) Det er denne første tiden det er mest slitsomt å ha flaskebarn. Ammer denne gangen, men min første fikk flaske nesten helt fra begynnelsen-. Synes jeg ikke gjorde annet enn å vaske/koke flasker den første tiden. Helt til hun ble et par mnd og vi fikk rutiner på ting.

Men i allefall, det jeg/vi gjorde var at vi tok alt på kvelden.

Vasket alle flaskene i zalovann med avent sin flaskebørste. Skylte de og kokte alt i en stor kjele. Mener å huske det var 8 flasker i døgnet den første tiden.

Deretter kokte jeg opp ei mugge med vann som stod i kjøleskapet. Og hver gang hun skulle ha mat hadde jeg oppi vannet i flaska, varma i mkroen til passe temp., og hadde oppi pulveret og rista. Alltid fersk melk. Skulle jeg bort, hadde jeg vann i flaska/flaskene, og ferdig oppmålt pulver på uringlass.Kjempe enkelt. Skylte alltid flaskene i kaldt vann først etter bruk, deretter i varmt. Deilig når det blir litt mindre flasker å vaske hver kveld, og går fort dit da :)

Ble sikkert litt rotete dette her, men bare noen tips fra meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...