ups-da Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Gutten min fikk påvist anemi lav hemoglobin nivå på 1års kontrollen. Han er ikke så glad i mat, men pupper fortsatt mye. Håpet er at økt jernnivå skal øke matlysten. Så nå skal han spise flytende jern 2 ganger daglig. Noen som har erfaringer med dette??? Øker matlyst??
Duracella Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Hei. Jeg har ingen erfaringer, men jeg ble litt nysgjerrig hvis jeg får lov å spørre? Hvordan kom de til å sjekke hb, hadde han symptomer? Er han for tynn, eller?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Hvis han ikke liker den flytende jernen, så kan denne blandes i morsmelk uten at opptaket blir dårligere, noen mener det blir bedre. Ellers ville jeg gitt jernberikete grøter dersom han liker dem, broccoli og grovt brød med leverpostei og barneprim. Du få gjøre en innsats, men det er ikke krise i verden om han trenger en blodoverføring. Det kan skje at en virusinfeksjon slår hemoglobinen ned, så det er ikke sikkert det er pga kostholdet. Lykke til
junim@mm@ Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Hei! Jeg ble også litt nysgjerrig på hvorfor de målte jernnivået i kroppen til gutten din. Min sønn har også jernmangel, og vi har nå funnet en årsak...Er sønnen din tynn? Er det derfor? Eller fordi han spiser for lite fast føde?
Guttemamma x 3 Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Har ikke erfaring med 1-åringer og jerntilskudd, men har prematurbarn og de er født med for lavt jernlager. Vi måtte derfor gi flytende jern hele det 1 året. I tillegg gav vi jernberiket grøt. Til grøten er det lurt å gi noe med c-vitaminer. Det øker jernopptaket. F.eks. appelsinjuice eller nypete (brunt glass med gult lokk med nypeekstrakt, står i helsekostavd. på dagligvaren.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå