Gå til innhold

Når har jeg termin?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg testet positivt på onsdag. Hurra! Og det på første forsøk!!! Men nå er det mange spørsmål som dukker opp. Jeg har fått time hos legen 3.november,for å få konstatert graviditeten. Så leser jeg om hvordan man finner ut terminen; fra siste dag i menstruasjonen og så teller man 280 dager fremover.Problemet mitt er at jeg ikke husker siste dagen. Jeg kan egentlig bare si at jeg tror jeg sist hadde mens for 4 uker siden. Jeg er ikke noe flink til å notere eller huske slike ting. Jeg ventet mensen forrige uke, men reagerte ikke så veldig da den ikke kom, for det er ikke første gang den er litt forsinket. Men så begynte jeg å bli kvalm, svimmel, trøtt og fikk ømme bryster og fikk mistanke om at jeg var gravid. Og det er jeg altså :) Men skulle så gjerne ha visst hvor langt jeg er på vei. Er jeg da 4 uker på vei allerede??? Vil det da si at jeg har termin i uke 27?

Det jeg med 100 % sikkerhet er at vi hadde samleie 14.oktober (altså 2 uker siden) uten prevensjon for første gang. Så jeg er ganske sikker på at babyen ble unnfanget den kvelden :)

Kan legen finne ut av terminen dersom jeg ikke kan svare nøyaktig på når jeg sist hadde mensen?

Hilsen distré....

Fortsetter under...

Hvis barnet ble unnfanget 14.oktober er terminen i følge babyverden 9.juli, men det kan også være noe senere, ettersom det ikke er sikkert egget ble befruktet samme dag som samleiet fant sted. Men jeg vil tippe på at du har en termin rundt den 9. -10. juli og at du er ca fire uker på vei. Mer sikker termin får du på ul om endel uker.

Men det regnes ca 14 dager fra 1.dag i mens til eggløsningen finner sted. Sikker på at ikke du husker når du fikk mens da? Jeg pleide alltid å huske slikt før utfra å tenke nøye gjennom hva jeg gjorde den dagen jeg fikk mens, hadde jeg mensen på den festen? når jeg var og trente den uken? hadde jeg vondt i magen den dagen jeg var på besøk hos mamma osv, så pleide jeg å finne det utc tilslutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...